Ford Mustang Mach-E osiągnął najlepszy wynik w teście zasięgu przeprowadzonym przez What Car. Samochód jadący na 18-calowych felgach pokonał na baterii 486 kilometrów. Na drugim miejscu dojechała Tesla Model 3 LR z wynikiem 457 kilometrów, trzecie było Porsche Taycan 4S z powiększoną baterią, które pokonało 452 kilometry.

Ford Mustang Mach-E najlepszy, ale z najmniejszymi felgami

Test miał odwzorować naturalne warunki jazdy, dlatego przeprowadzono go na torze w Bedfordshire. W jego trakcie starano się zasymulować jazdę miejską, obwodnicę oraz jazdę autostradową z szybkością 113 km/h (70 mph). Wybrano tryby Normal (nie Eco), co wydaje się roztropne, ponieważ w większości samochodów aktywują się one domyślnie tuż po uruchomieniu. Hamowanie odzyskowe działało w trybie domyślnym.

Pierwsza odpadła Mazda MX-30, która na baterii (~32 kWh) przejechała 185 kilometrów. Drugi od końca był Nowy Fiat 500 z wynikiem wynoszącym 225 kilometrów. Cały ranking prezentuje się następująco (źródło):

  1. Ford Mustang Mach-E X (LR RWD) (segment D-SUV, bateria 88 kWh) – 486 km,
  2. Tesla Model 3 LR (D, ~73 kWh) – 457 km,
  3. Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus (E, 83,7 kWh) – 452 km,
  4. Audi Q4 e-tron 40 S-line (C-SUV, 77 kWh) – 428 km,
  5. Kia e-Niro (C-SUV, 64 kWh) – 414 km,
  6. Volkswagen ID.3 Pro Performance Life (C, 58 kWh) – 364 km,
  7. Renault Zoe R135 (B, 52 kWh) – 335 km,
  8. Skoda Enyaq iV 60 (C-SUV, 58 kWh) – 333 km,
  9. Fiat 500 Icon (A, 37 kWh) – 225 km,
  10. Mazda MX-30 (C-SUV, ~32-33 kWh) – 185 km.

Ford miał pewną przewagę nad Teslą i Porsche, ponieważ zastosowano w nim najmniejsze 18-calowe felgi, tymczasem Tesla jeździła na 19-calowych felgach Sport (nie Aero), a Porsche na 20-calowych Taycan Turbo Aero, co mogło obniżyć zasięgi obu aut o kilka procent. Nie zmienia to faktu, że osoby, które potrzebują samochodu segmentu D o dobrym zasięgu, a nie chcą Tesli, powinny poważnie rozważyć Forda Mustanga Mach-E z większą baterią i napędem na tył. Ewentualnie nadchodzącą Kię EV6 (gdy pojawią się pierwsze testy).

Z aut przystępniejszych cenowo (również w Polsce) najlepiej wypadła Kia e-Niro, która pokonała na baterii 414 kilometrów. Tuż za nią, ale już ze znacząco słabszym wynikiem, dojechał VW ID.3 – obydwa te modele należy koniecznie wziąć pod uwagę, gdy potrzebujemy samochodu i do miasta, i do podróżowania. Z kolei do miasta najlepszym wyborem będzie Renault Zoe, ale tutaj warto pamiętać, że przy bardzo niskich temperaturach jego chłodzone powietrzem potrafią „zgubić” część zasięgu.

Warto obejrzeć:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: