Ekipa portalu Electrek została zaproszona do przetestowania elektrycznego Jaguara I-Pace. Recenzja jest o tyle ciekawa, że dziennikarze porównali samochód do różnych aut znajdujących się na rynku i przytoczyli mnóstwo ciekawostek na jego temat.
Recenzja: Jaguar I-Pace vs Tesla Model X albo… Model 3?!
Spis treści
Jaguar reklamuje swoje auto zestawiając je przede wszystkim z Modelem X – choć samochód jest o klasę mniejszy. Również dziennikarze Electreka widzą w I-Pace raczej limuzynę niż „prawdziwego” SUV-a. Ich zdaniem wnętrze elektrycznego Jaguara najbardziej przypomina Model 3, choć dotyczy to przede wszystkim odczucia przestrzeni i szklanego dachu, a nie przycisków i pokręteł na desce rozdzielczej.
> Jaguar I-Pace dostanie 3-fazową ładowarkę? [forum]
Samochód jest o prawie 4 centymetry krótszy niż Chevrolet Bolt (!), ale wysokie zawieszenie i kabina powodują, że auto kojarzyło się dziennikarzom z dobrze wyposażonym Subaru. I gdyby nie elektryczny napęd, to w ogóle nie porównywaliby samochodu z Teslami, z ich spartańskim wnętrzem i prezesem pełniącym obowiązki dyrektora marketingu.
Ciekawostki o I-Pace
Ładowanie i bateria
Oprócz porównań w artykule znalazło się sporo ciekawostek o elektrycznym Jaguarze. Choćby ta, że I-Pace obsługuje dziś ładowanie prądem stałym (DC) z mocą 100 kW – to najwięcej wśród aut, które miały już premierę i które nie są Teslami – a aktualizacja oprogramowania pozwoli na ładowanie z mocą (szybkością) 110-120 kW. Dzięki niej elektryczny Jaguar zdoła zbliżyć się do Tesli.
Bateria I-Pace chroniona jest pokrywą aluminiową o przekroju 7 milimetrów, czyli mniej więcej grubości palca! Auto ładowane w domu baterię uzupełnia do 100 procent, podczas gdy Tesla normalnie ładuje się do 90 procent.
Samochód nie obsługuje technologii V2G, czyli możliwości zasilenia domu z baterii auta. Coś takiego jest jednak w planach.
>Recenzje Jaguara I-Pace: świetny nawet w terenie, doskonale jeździ, przestronne wnętrze [WIDEO]
Zasięg, opór powietrza, dźwięk
Realny zasięg Jaguara I-Pace dopiero jest mierzony (w procedurze EPA). Producent spodziewa się, że będzie on wyższy niż deklarowane obecnie 386 kilometrów. Przedstawiciele firmy mówią raczej o 394-402 kilometrach na jednym ładowaniu.
Współczynnik oporu powietrza Cd I-Pace to 0,29. Tesla Model X ma 0,24. Auto amerykańskiego producenta wypada lepiej, ale niski opór powietrza przekłada się na słabe chłodzenie (napędu? baterii?), dlatego Model X nie jest w stanie utrzymać tempa na torze. Oprócz tego kształt sylwetki Tesli X może spowodować utratę przyczepności podczas agresywnej jazdy.
> Elektryczny Jaguar I-Pace – wrażenia Czytelnika www.elektrowoz.pl
Dźwięk Jaguara I-Pace inspirowany jest m.in. przez przez AMC Eagle, a dzięki niemu kierowca potrafi oszacować szybkość samochodu bez spoglądania na szybkościomierz.
I na koniec: Jaguar I-Pace nie istniałby dzięki Tesli [, która spowodowała, że wielu producentów uwierzyło w samochody elektryczne].
|REKLAMA|
|/REKLAMA|