Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Edmunds: Ford Mustang Mach-E GT. Lepszy, bardziej komfortowy, z większą frajdą niż Tesla Model Y Performance

Portal Edmunds przeprowadził test Forda Mustanga Mach-E GT i GT Performance, najmocniejszych wersji Mustanga Mach-E. Uznano, że samochody są jednocześnie bardziej komfortowe i dają więcej frajdy z jazdy niż Tesla Model Y Performance. Wariant GT kosztuje w Polsce od 335 000 złotych.

Ford Mustang Mach-E GT, specyfikacja:
segment: D-SUV,
wymiary: długość 471 cm, szerokość 210 cm, wysokość 162 cm, rozstaw osi 299 cm.
bateria: 88 (98,8) kWh, ogniwa LG Energy Solution, NCM, saszetkowe,
zasięg: do 490 jedn. WLTP, do 419 km realnie w trybie mieszanym [obliczenia www.elektrowoz.pl],
napęd: obie osie (AWD, 1+1),
moc: 358 kW (488 KM),
moment obrotowy: 860 Nm,
przyspieszenie: 4,4 sekundy do 100 km/h [dotyczy wersji GT w Europie], 3,5 s do 60 mph [GT Performance w USA], 3,8 s do 60 mph [GT w USA],
CENA: od 335 000 zł
konfigurator: TUTAJ,
konkurencja: Tesla Model Y Performance, Kia EV6 AWD / GT (2023), Mercedes EQC 400 4Matic, Jaguar I-Pace.

Ford Mustang Mach-E GT Performance – wrażenia portalu Edmunds

Zgodnie z informacją podawaną przez testującego, Mach-E GT Performance jest mocniejszy niż GT, ale z cytowanych danych technicznych (moc, moment obrotowy) wynika, że mamy do czynienia z wersją, która w Europie oferowana jest jako GT. Z kolei amerykańska edycja GT nie-Performance ma tyle samo mocy i 813 Nm momentu obrotowego. Znacząco się natomiast różnią czasy przyspieszeń, 4,4 sekundy do 100 km/h  w europejskim GT nijak nie daje się przełożyć na 3,5 sekundy do 96,5 km/h w wariancie GT Performance.

Przedstawicielowi Edmundsa spodobało się, że Mach-E GT Performance „naprawdę idzie”, nie ma problemów ze zmienianiem kierunków – z czym w muscle carach bywało różnie – i że producent dodał w nim dźwięk informujący o jeździe. Nie przypadło mu do gustu, że w mieście auto prowadzi się niezbyt pewnie i jest w nim jakieś echo. Uznał, że niższy poziom komfortu to efekt zastosowania opon letnich w wariancie Performance.

Wersja GT Performance oprócz boków fotela trzymających ciało na zakrętach posiada też dodatkowy pas, który obejmuje ciało na wysokości ramion.

Ford Mustang Mach-E GT ma być bardziej komfortowy i cichszy w środku podczas jazdy niż edycja GT Performance. Jednocześnie samochód nie różni się szczególnie od normalnej wersji, o ile tylko nie wykorzystujemy całego zakresu mocy. Owszem, ma nieco lepsze materiały w środku, kilka dodatkowych ozdobników, jednak podczas typowego użytkowania jeździ się nim podobnie. Należy też pamiętać, że edycje GT mają niższy zasięg niż słabsze warianty.

W porównaniu do Tesli Model Y Performance, Ford Mustang Mach-E GT sprawiał wrażenie lepszego zarówno przy codziennym podróżowaniu, jak też przy jeździe dynamicznej. W dodatku Tesla Model Y jest mniej komfortowa i gorzej wykonana. Ogólnie: Ford robił lepsze wrażenie niż Model Y.

Całe nagranie:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 3.2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version