Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BMW iX3 – recenzja Autogefuehl. Jeździ świetnie, zużywa rozsądną ilość energii i może brzmieć jak trolejbus

Niemiecki kanał Autogefuehl miał możliwość zapoznania się z BMW iX3. Recenzent był zachwycony samochodem: mimo SUV-owej sylwetki auto zachowywało się na drodze jak sportowy sedan. A to wszystko dzięki dobrze zestrojonemu układowi kierowniczemu, elektrycznemu napędowi i znajdującej się w podłodze baterii obniżającej środek ciężkości auta o 7,5 centymetra w stosunku do wersji spalinowej.

Test BMW iX3: szybko, wygodnie, wydajnie

BMW iX3 to elektryczna odmiana BMW X3. Samochód ma niemal te same wymiary, co wersja spalinowa, 2,86 m rozstawu osi i 4,73 m długości (X3 = 4,71 m). Różnica to oczywiście zespół napędowy: silnik elektryczny ulokowany jest przy tylnej osi i oferuje maksymalną moc 210 kW (286 KM). Bateria znajduje się w podwoziu, mieści 74 (80) kWh energii. Przyspieszenie BMW iX3 do 100 km/h trwa 6,8 sekundy.

Zgodnie z ciekawostką przytoczoną przez prowadzącego, BMW iX3 wykorzystuje do 93 procent energii, którą otrzymał z zewnątrz. Efektywność samochodów spalinowych wynosi poniżej 40 procent.

Podczas jazdy iX3 emituje dźwięk stworzony przez Hansa Zimmera, który nam kojarzył się z lubelskimi trolejbusami. Choć cisza w elektrykach jest bardzo ważna, recenzent słusznie podkreślał, że dźwięk może stanowić istotną informację zwrotną dla kierowcy, który bez patrzenia na liczniki będzie w stanie ocenić przybliżoną szybkość jazdy. Oczywiście można go wyłączyć.

BMW iX3 przyspiesza do 100 km/h wolniej niż niektóre spalinowe odmiany X3, lecz dzięki momentowi obrotowemu dostępnemu od samego dołu, auto sprawia wrażenie szybszego. Recenzent był bardzo zadowolony z tego, jak samochód jeździ – również na autostradzie. Nisko położony środek ciężkości przywoływał skojarzenia raczej z BMW serii 3 niż SUV-em, dobrze zestrojony układ kierowniczy i adaptacyjne zawieszenie tylko mu pomagały.

Jego zdaniem wersja elektryczna bije na głowę wszystkie warianty spalinowe, dlatego rekomendował jej zakup, o ile tylko nabywca dysponuje wystarczającą ilością gotówki.

Kierujący ekscytował się też rekuperacją, której siła była ustawiana automatycznie dzięki współpracy z radarem (brak przeszkody = brak rekuperacji, wolniej jadący samochód przed nami = silna rekuperacja), jednak akurat ta funkcja staje się standardem we wszystkich nowych samochodach elektrycznych.

W trakcie krótkiego przejazdu zużycie energii wyniosło około 16 kWh/100 km przy średniej szybkości wynoszącej nieco ponad 100 km/h i spadło po zjechaniu z autostrady. Może to oznaczać, że przy normalnej eksploatacji zasięg BMW iX3 wyniesie około 400 kilometrów na jednym ładowaniu. W mieście nie powinno być problemu z osiągnięciem deklarowanych przez producenta 460 jednostek WLTP. To świetny wynik, jeśli się potwierdzi w większej liczbie testów.

Warto obejrzeć:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 10 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version