Carwow zestawiło obok siebie BMW i4 M50, najmocniejszą wersję BMW i4, oraz Teslę Model 3 Performance. BMW miało lepsze parametry, Tesla była lżejsza i obiecywała lepsze przyspieszenie do 100 km/h. W trakcie testu okazało się, że auto z firmy Muska faktycznie lepiej startuje, jednak od około 170 km/h łapie zadyszkę.
BMW i4 M50 a Tesla Model 3 Performance
Zanim przejdziemy do nagrania, zestawmy najważniejsze parametry obu samochodów w tabelce:
BMW i4 M50 80,7 (83,9) kWh | Tesla Model 3 Performance ~79 (82) kWh? | |
---|---|---|
cena | 289 990 zł | 279 990 zł |
moc | 400 kW/544 KM | 340-400 kW/462-544 KM |
moment obrotowy | 795 Nm | 639 Nm |
przyspieszenie | 3,9 s do 100 km/h | 3,3 s do 100 km/h (rollout) |
waga | 2 215 kg | 1 850 kg |
Carwow podaje nieco inne dane techniczne: liczbę koni mechanicznych oznacza symbolem „hp”, ale liczby sugerują, że patrzymy na wartości w systemie metrycznym obowiązującym w kontynentalnej części Europy („PS”). Nie zgadza się też moc Tesli Model 3 Performance, która według różnych źródeł wynosi od 340 do 400 kW, podczas gdy w słabszej Tesli Model 3 Long Range z pakietem Acceleration Boost ma być równa 370 kW. Nie pasuje waga aut, zakładamy więc, że Carwow spisało dane z dowodów rejestracyjnych. Tesla miała wreszcie inne felgi i była dodatkowo stuningowana – to mogło wpłynąć na jej wyniki.
W pierwszym wyścigu na 1/4 mili kierowca Tesli miał problemy ze startem, koła traciły przyczepność. Przy kolejnym, już dobrym starcie, Tesla najpierw wysforowała się nieco do przodu, jednak cały wyścig na 1/4 mili przegrała o 0,1 sekundy, około 1,3 długości samochodu. Przedstawicielowi Carwow spodobało się, że BMW i4 wydaje dźwięk podczas jazdy.
Przy starcie podczas jazdy z szybkością 48 km/h (30 mph), Tesla okazała się lepsza. Przy wyścigu zaczynającym się od 80 km/h (50 mph) Tesla też wygrywała, ale tym razem różnice między samochodami były mniejsze, wirtualną linię mety pierwsze przekroczyło BMW. Tesla była w stanie utrzymywać przewagę do około 169 km/h (105 mph). Przy hamowaniu Tesla zatrzymała się szybciej, zapewne dzięki temu, że była lżejsza.
Podsumowanie? Gdy potrzebujemy auta dynamiczniejszego w przedziale dozwolonych, legalnych szybkości poruszania się, Tesla Model 3 Performance zostawi z tyłu nawet najmocniejsze BMW i4 M50. Kiedy jednak zależy nam na lepszej dynamice od 170 km/h w górę, lepsze może okazać się BMW i4. Z tym zastrzeżeniem, że po kilku testach w kabinie niemieckiego elektryka był słyszalny hałas i dało się odczuć wibracje – niewykluczone, że generowane przez układ chłodzenia. Może się zatem okazać, że zbyt częste eksperymenty z przyspieszaniem skończą się znaczącym ograniczeniem mocy i4.
Warto obejrzeć:
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: