Carwow zestawiło obok siebie BMW i4 M50, najmocniejszą wersję BMW i4, oraz Teslę Model 3 Performance. BMW miało lepsze parametry, Tesla była lżejsza i obiecywała lepsze przyspieszenie do 100 km/h. W trakcie testu okazało się, że auto z firmy Muska faktycznie lepiej startuje, jednak od około 170 km/h łapie zadyszkę.

BMW i4 M50 a Tesla Model 3 Performance

Zanim przejdziemy do nagrania, zestawmy najważniejsze parametry obu samochodów w tabelce:

BMW i4 M50 80,7 (83,9) kWhTesla Model 3 Performance ~79 (82) kWh?
cena289 990 zł279 990 zł
moc400 kW/544 KM340-400 kW/462-544 KM
moment obrotowy795 Nm639 Nm
przyspieszenie3,9 s do 100 km/h3,3 s do 100 km/h (rollout)
waga2 215 kg1 850 kg

Carwow podaje nieco inne dane techniczne: liczbę koni mechanicznych oznacza symbolem „hp”, ale liczby sugerują, że patrzymy na wartości w systemie metrycznym obowiązującym w kontynentalnej części Europy („PS”). Nie zgadza się też moc Tesli Model 3 Performance, która według różnych źródeł wynosi od 340 do 400 kW, podczas gdy w słabszej Tesli Model 3 Long Range z pakietem Acceleration Boost ma być równa 370 kW. Nie pasuje waga aut, zakładamy więc, że Carwow spisało dane z dowodów rejestracyjnych. Tesla miała wreszcie inne felgi i była dodatkowo stuningowana – to mogło wpłynąć na jej wyniki.

W pierwszym wyścigu na 1/4 mili kierowca Tesli miał problemy ze startem, koła traciły przyczepność. Przy kolejnym, już dobrym starcie, Tesla najpierw wysforowała się nieco do przodu, jednak cały wyścig na 1/4 mili przegrała o 0,1 sekundy, około 1,3 długości samochodu. Przedstawicielowi Carwow spodobało się, że BMW i4 wydaje dźwięk podczas jazdy.

Przy starcie podczas jazdy z szybkością 48 km/h (30 mph), Tesla okazała się lepsza. Przy wyścigu zaczynającym się od 80 km/h (50 mph) Tesla też wygrywała, ale tym razem różnice między samochodami były mniejsze, wirtualną linię mety pierwsze przekroczyło BMW. Tesla była w stanie utrzymywać przewagę do około 169 km/h (105 mph). Przy hamowaniu Tesla zatrzymała się szybciej, zapewne dzięki temu, że była lżejsza.

Podsumowanie? Gdy potrzebujemy auta dynamiczniejszego w przedziale dozwolonych, legalnych szybkości poruszania się, Tesla Model 3 Performance zostawi z tyłu nawet najmocniejsze BMW i4 M50. Kiedy jednak zależy nam na lepszej dynamice od 170 km/h w górę, lepsze może okazać się BMW i4. Z tym zastrzeżeniem, że po kilku testach w kabinie niemieckiego elektryka był słyszalny hałas i dało się odczuć wibracje – niewykluczone, że generowane przez układ chłodzenia. Może się zatem okazać, że zbyt częste eksperymenty z przyspieszaniem skończą się znaczącym ograniczeniem mocy i4.

Warto obejrzeć:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]