Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Autostradowy zasięg Polestara 2 to do 271 km, maksymalna moc ładowania to 135-136 kW, a nie obiecywane 150 kW? [wideo]

Niemiecki kanał Nextmove przeprowadził dość szczegółowy test Polestara 2. Materiał wideo jest gęsty od informacji, z naszego punktu widzenia najważniejsze są dwa pomiary: zużycie energii na autostradzie i wynikający z tego zasięg oraz maksymalna moc ładowania samochodu. W obu przypadkach wyniki były średnie.

Polestar 2 – test Nextmove

Polestar 2 to model górnej części segmentu C, który przez wiele europejskich mediów został okrzyknięty [pierwszym] godnym konkurentem Tesli Model 3. Samochód wyposażony jest w baterię o pojemności ~74 (78) kWh i dwa silniki o łącznej mocy 300 kW (408 KM).

Na stacji ładowania Ionity, na której szybkość uzupełniania energii zależy wyłącznie od ograniczeń samochodu, Polestar 2 rozpędził się w najlepszym razie do 135-136 kW, a później schodkowo obniżał moc ładowania, by lekko ją podnosić: szybki spadek -> powolny wzrost do nieco niższej wartości -> szybki spadek -> powolny … i tak dalej.

Był to efekt skaczącego natężenia ładowania przy napięciu utrzymywanym na poziomie ponad 400 woltów.

Przy 30 procent pojemności auto rozpędziło się w okolice poprzedniego rekordu, do 134 kW, następnie dłuższy czas utrzymywało 126-130 kW, by tuż przed 40 procentami spaść do 84 kW. Być może wpływ na to miała wcześniejsza szybka jazda, ale należy dodać, że w podobnych warunkach Audi e-tron deklarujące 150 kW rzeczywiście osiąga i utrzymuje 150 kW przez niemal cały proces ładowania.

Maksymalna moc ładowania osiągnięcia przez Polestara 2 na stacji ładowania Ionity (c) Nextmove / YouTube

Zasięg na baterii

Podczas jazdy z szybkością 120-130 km/h (średnia: 117 km/h) samochód na dystansie 130 km zużył 48 procent pojemności baterii. To znaczy, że przy rozładowaniu baterii do zera (100->0 proc.) autostradowy zasięg Polestara 2 powinien wynieść 271 kilometrów. Jeśli kierowca zdecyduje się na eksploatację samochodu w przedziale najszybszego ładowania, 80->10 proc., autostradowy zasięg między postojami spada do niecałych 190 kilometrów.

Dla porównania: według pomiarów Nextmove, Tesla Model 3 Long Range RWD powinna przejechać do 450 kilometrów przy 120 km/h oraz do 315 kilometrów przy 150 km/h. Tesla Model 3 Long Range AWD przy 150 km/h jest w stanie pokonać do 308 kilometrów na jednym ładowaniu.

> Zasięg Tesla Model 3 na autostradzie – przy 150 km/h jest nieźle, przy 120 km/h – optymalnie [WIDEO]

Polestar 2 osiąga zatem nieco ponad 60 procent zasięgu Tesli Model 3 RWD przy odrobinę wyższej szybkości jazdy albo 88 procent zasięgu Tesli Model 3 AWD, ale przy jeździe o 20 km/h wolniejszej („staram się utrzymać 130 km/h” vs „staram się utrzymać 150 km/h”). Gwoli uczciwości należy dodać, że test Polestara 2 odbywał się momentami na mokrej nawierzchni, która mogła nieco zaniżyć wyniki auta.

Wnioski? Gdy oceniamy wyłącznie zasięg na jednym ładowaniu, Polestar 2 konkuruje raczej z Jaguarem I-Pace (segment D-SUV) i resztą europejskiej stawki niż z Teslą. Ale pod względem estetyki wyposażenia – co jednym chórem podkreślają wszyscy recenzenci – jest od Tesli lepszy. Jego dużą zaletą jest również wykorzystanie systemu Android Automotive, choć ten ma jeszcze problemy z wyszukiwaniem stacji ładowania.

> Polestar 2 – recenzja Autogefuehl. Oto samochód, jaki BMW i Mercedes powinni stworzyć 5 lat temu [wideo]

Całe nagranie:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version