Niemiecki kanał Nextmove postanowił przeprowadzić test Polestara 2 na tle Tesli Model 3 Performance. Zgodnie z przewidywaniami okazało się, że chińskie auto zużywa więcej energii i ma słabszy zasięg niż nawet najmocniejszy Model 3 – ale daje frajdę z jazdy i prezentuje się dobrze.

Test: Polestar 2 a Tesla Model 3 Performance

W teście brał udział Polestar 2 z pakietem Performance, dwoma silnikami o łącznej mocy 300 kW (408 KM), baterią o pojemności 74 (78) kWh oraz deklarowanym zasięgiem WLTP wynoszącym 470 jednostek. Tesla Model 3 Performance również dysponuje dwoma silnikami (łączna moc: 340 kW / 462 KM) i baterią o identycznej pojemności użytecznej 74 (80) kWh, z której producent obiecuje 530 jednostek zasięgu WLTP.

Różnica zasięgów między samochodami wynosi więc 12,8 procent na korzyść Tesli, przynajmniej według danych katalogowych.

Okazało się, że w trakcie jazdy autostradowej „staram się trzymać 130 km/h” (średnia: 117 km/h) Polestar 2 zużywał 25,6 kWh/100 km (256 Wh/km), podczas gdy Tesla Model 3 – 21 kWh/100 km (210 Wh/km). Konsumpcja energii przez Polestara 2 była więc o 21,9 procent wyższa niż Tesli Model 3 Performance w tych samych warunkach.

Przełożyło się to na zasięg: Polestar 2 pokonałby na baterii 273 kilometry, Tesla Model 3 – 328 kilometrów. Przy jeździe w przedziale 80-10 procent byłoby to odpowiednio 191 i 230 kilometrów. Jeśli porównamy pomiary z deklaracjami producentów, okaże się, że przy 130 km/h Tesla jest w stanie wyrobić 61,9 procent wartości WLTP, a Polestar 2 – 57,7 procent.

Polestar 2 wypada więc słabiej w katalogu i na drodze. Jak jednak podkreślał jego kierowca, samochód jest przyjemny dla oka i daje frajdę z jazdy. Dodajmy, że w trakcie testu temperatura była bliska idealnej, ale pogoda się zmieniała, kierowcy jechali m.in. w trakcie mocnego deszczu i na mokrej nawierzchni.

Tesla Model 3 Performance kosztuje w Polsce od 265 tysięcy złotych, Polestar 2 z widocznym pakietem Performance startowałby od około 295 tysięcy złotych.

Całe nagranie, warto obejrzeć (dialogi są w języku niemieckim):

Wszystkie ilustracje: (c) Nextmove

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]