Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Audi e-tron GT 60: test zasięgu Bjorna Nylanda. 490 km przy 90 km/h, 378 km przy 120 km/h. Dobrze! [wideo]

Bjorn Nyland sprawdził realny zasięg Audi e-tron GT. Auto w trybie Efficiency (pol. Wydajność), na 21-calowych felgach, przy bardzo dobrej pogodzie z epizodami deszczu przejechało niemal 500 kilometrów na jednym ładowaniu. Przy 120 km/h zasięg wyniósł niemal 380 kilometrów, co również jest świetnym wynikiem.

Audi e-tron GT 60 – specyfikacja i wyniki

Testowane przez youtubera elektryczne Audi to e-tron GT60 nie-RS. Samochód posiada napęd na obie osie, silniki o łącznej mocy 350 kW (476 KM), baterię o pojemności 85 (93,4) kWh, przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy i kosztuje w Polsce od 445 tysięcy złotych. W najtańszym, najbardziej podstawowym wariancie wygląda tak:

Model testowany przez Nylanda kosztowałby w Polsce około 100 tysięcy złotych więcej.

Przy GPS-owej szybkości wynoszącej 90 km/h (na tempomacie: 96 km/h) auto pokonało na baterii 483,9 kilometra i jeszcze sygnalizowało możliwość pokonania 6 kilometrów. Całkowity zasięg wynikający z pojemności baterii wyniósł 490 kilometrów, podczas gdy producent mówi o maksymalnie 487 jednostkach WLTP.

Przy GPS-owych 120 km/h (tempomat: 127 km/h) średnie zużycie energii wyniosło 22,4 kWh/100 km, co jest dobrym wynikiem jak na model segmentu E. Całkowity zasięg samochodu wyniósłby 378 kilometrów.

Audi e-tron GT wypadło słabiej niż Tesla Model S i Porsche Taycan 4S, ale obydwa wspomniane auta jeździły na 19-calowych felgach i węższych oponach: Tesla miała 24,5 cm z przodu i z tyłu, Porsche 22,5 cm z przodu oraz 27,5 cm z tyłu, natomiast w Audi szerokości opon wynosiły odpowiednio 26,5 i 30,5 cm:

Nyland zauważył przy okazji, że auto jest znacznie oszczędniejsze w trybie Efficiency. Ocenił, że dzieje się tak, ponieważ we wszystkich pozostałych trybach napęd pochodzi z tylnego silnika, ale w trybie Efficiency zostaje on wysprzęglony, więc napędzane są przednie koła. Samochód uruchamia się domyślnie w trybie Comfort, który w jego testach podnosił zużycie energii o 7-10 procent:

Całe nagranie, warto obejrzeć:

Oraz porównanie Efficiency vs Comfort. Warto obejrzeć dla dźwięku wysprzęglania silnika z tyłu:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version