Nadszedł czas, by uaktualnić nasz ranking cen hybryd i hybryd plug-in w Polsce. Jest sporo nowości spod znaku Toyoty, chociaż są to wyłącznie hybrydy bez możliwości ładowania z gniazdka. Pojawiła się też nowa Honda CR-V Hybrid, jest Ford Mondeo Hybrid i nowe Mercedesy. Jednak najprzyjemniej zaskoczyło nas BMW.

Ceny samochodów hybrydowych w Polsce [marzec 2019]

Zacznijmy od przyjemnego zaskoczenia. Nasi Czytelnicy dobrze wiedzą, że od stycznia 2019 roku istnieją oficjalne dokumenty, które obniżają cenę hybryd plug-in o wartość akcyzy. Teoretycznie zatem wszystkie hybrydy ładowane z gniazdka – ale nie zwykłe hybrydy – powinny po styczniu potanieć o 3,1 procent. Czy potaniały? Wyłącznie w BMW: w styczniu 2019 BMW 225xe Active Tourer kosztowało 160 300 złotych, w marcu kupimy je od 155 500 złotych. Różnica w cenie? Około 3 procent, czyli się zgadza. Brawo, BMW!

Najtańsza stara (klasyczna) hybryda: Toyota Yaris Hybrid

Drugą dużą ciekawostką jest gigantyczna ofensywa Toyoty. W cennikach pojawiło się mnóstwo nowych modeli, na przykład Toyota Corolla 1.8 Hybrid, Toyota Corolla 2.0 Hybrid, Toyota Camry 2.5 Hybrid, Toyota RAV4 2.5 Hybrid, … I to właśnie Toyota oferuje dziś najtańszą hybrydę w Polsce: Yaris 1.5 Hybrid. Jednak ten najtańszy model nie jest wcale taki tani: rozpoczyna się od 67 900 złotych. Jeszcze w styczniu można go było kupić za 64 790 złotych.

> Renault Clio e-Tech (2020) – nowa alternatywa dla Toyoty Yaris Hybrid

Cena rośnie, czyli jest popyt.

Najtańsza hybryda plug-in: niezmiennie Kia Niro Plug-in

Najtańszą hybrydą plug-in nadal jest Kia Niro Plug-in. Niestety, choć teoretycznie samochód powinien być tańszy o wartość akcyzy, jego cena nadal stoi na poziomie 127 900 złotych. Cóż… dobrze, że jest. Dobrze, że nie drożeje, jak Hyundai. Szkoda, że nadal jest tak drogo.

> Kia Niro Hybrid a Kia Niro Plug-in – co warto wybrać, po jakim czasie zwróci się zakup nowoczesnej hybrydy? [liczymy]

Inne obserwacje

Lexus NX z wyprzedaży tańszy niż UX

Jeśli ktoś rozważa zakup Lexusa UX, powinien dwa razy przemyśleć decyzję. Samochód jest mniejszy od Lexsa NX, a ceny ma zbliżone. Zeszłoroczny model NX 300h Elegance+ można kupić za 164 900 zł, podczas gdy najtańszy UX 250h kosztuje 166 tysięcy złotych.

Toyota Prius znika z oferty

Gigantyczna liczba nowych modeli sprawiła, że z oferty zniknęła klasyczna Toyota Prius. Zostały tylko modele Prius Plug-in oraz Prius+. Klasyczny Prius nigdy nie zyskał w Polsce szczególnej popularności – triumfy święci dopiero teraz, na rynku wtórnym – a obecność Corolli Hybrid kombi raczej przypieczętuje jego los.

Ford Mondeo zamiast Camry Hybrid? Warto rozważyć

Nieco zaskoczyła nas cena Toyoty Camry Hybrid: auto rozpoczyna się od 141 900 złotych w wersji Comfort. Tańszy jest Ford Mondeo, którego kupimy poniżej 140 tysięcy złotych, nie mówiąc już o tym, że za około 140-145 tysięcy złotych możemy mieć dobrze wyposażoną Niro Plug-in lub Coopera S E All4 Plug-in Hybrid.

Zmiana pokoleniowa w Volkswagenie

Po wrześniu 2018 roku z oferty Volkswagena wypadły Golf i Passat GTE. Choć nowy Volkswagen Passat GTE (2019) został już zaprezentowany, nie widać go jeszcze w cennikach. Jednak wkrótce powinien zawitać i wtedy porównamy, czy potaniał o wartość akcyzy, czy może – jak w Hyundaiu przy zmianie rocznika – jego cena skoczyła do góry.

Brak Audi w ofercie

Audi zaprezentowało niedawno szereg hybryd plug-in TFSIe, ale na razie na próżno szukać ich w polskich cennikach. Spodziewamy się, że najpierw zadebiutuje elektryczne e-tron Sportback, a dopiero z czasem do sprzedaży trafią nowe hybrydy plug-in. Ten ostatni model jest zresztą zapowiadany na stronie.

Audi Elain / e-tron Sportback

Bardzo drogie Volvo

Ceny Volvo niezmiennie zapierają nam dech w piersiach. Jeśli mielibyśmy wybierać między Volvo V60 (segment D) i tańszym Mercedesem (segment E), to chyba postawilibyśmy na Mercedesa. I to mimo faktu, że Mercedes jest sedanem, a V60 to praktyczniejsze kombi.

Czekamy na Opla

Od kilku miesięcy niecierpliwie czekamy na oficjalny cennik Grandlanda X, czyli crossovera plug-in Opla. Na razie spodziewamy się kwot rzędu 150+ tysięcy złotych, jednak chcemy wierzyć, że Opel miło nas zaskoczy.

Pożegnaliśmy Mitsubishi Outlandera PHEV

Już kilka tygodni temu informowaliśmy, że w tym roku do polski nie zawita Mitsubishi Outlander PHEV. Wyższa pojemność silnika (2.5 zamiast 2.0) w nowej wersji modelowej sprawiła, że samochód objęty został akcyzą wynoszącą 18,6 zamiast 3,1 procent. Jako że Ustawa o elektromobilności obowiązuje tylko hybrydy plug-in do 2.0 litra pojemności, importer nie zdecydował się na oferowanie samochodu.

> Mitsubishi Outlander PHEV (2019) wypadł z polskiej oferty. Przez Ustawę o elektromobilności

A oto i kompletne zestawienie cen:

 

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]