Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Pierwszym samochodem Volkswagena z oprogramowaniem Riviana może być nowy VW Golf. Linia E3 od Cariad marginalizowana

Chyba obserwujemy stopniowy schyłek oprogramowania z linii E3 powstającego w Cariad, spółce-córce koncernu Volkswagena. Produkt o marketingowej nazwie ID. Software zostaje w samochodach z linii ID., tymczasem nowy VW Golf, który pojawi się pod koniec dekady, będzie wykorzystywał oprogramowanie stworzone we współpracy z Rivianem. Efekty kooperacji mają pojawić się wcześniej, bo już w 2027 roku, w modelach Porsche, Audi i Scout. 

Volkswagen postawi na oprogramowanie z USA oraz Chin

Oprogramowanie do samochodów elektrycznych Volkswagena na platformie MEB rodziło się w wielkich bólach. Początkowo działało po prostu źle, generowało liczne błędy (patrz: zdjęcie poniżej), nie dawało się zaktualizować zdalnie. Z czasem zostało doszlifowane, ale Grupa Volkswagena wyraźnie nie jest zadowolona z jakości prac Cariad. W Chinach zawarto porozumienie z Xpengiem, w Stanach Zjednoczonych dogadano się z Rivianem. Efekty kooperacji z Xpengiem mogą trafić do Europy, systemy stworzone z Rivianem na pewno pojawią się na Starym Kontynencie.

Usterka: poduszka bezpieczeństwa, czyli typowy błąd bardzo wczesnych wersji ID. Software instalowanych w VW ID.3

Volkswagen zapowiedział, że nowe oprogramowanie pojawi się w Golfie (czytaj: ikonie), więcej, chodzi o stworzenie „zaawansowanej platformy do samochodów definiowanych software’owo”. Wśród producentów to ostatnio dość popularne sformułowanie, otóż oprogramowanie ma być kluczowym czynnikiem przesądzającym o sposobie funkcjonowania pojazdu, determinującym jego zachowanie. Wszystko dlatego, że to samo podwozie, bateria, silnik, falownik mogą znaleźć się zarówno w modelu dostawczym, jak też w aucie osobowym. Wstęp widzimy już dziś: platforma MEB z tym samym silnikiem APP550 napędza VW ID. Buzza, małego VW ID.3 i największego w gamie VW ID.7.

„Wspólna architektura software’owa” powinna zadebiutować na rynku w Rivianie R2 w 2026 roku, będzie też stosowana w „wybranych modelach na platformie MEB Volkswagena” oraz autach na PPE i SSP. W Stanach Zjednoczonych pierwszym samochodem z oprogramowaniem Riviana będzie prawdopodobnie gama pojazdów marki Scout oraz SUV Porsche, twierdzi Manager Magazin. W 2029 roku do tej grupy dołączy nowy VW Golf. Dziś nie jest jasne, czy sprzętowo powstanie on na platformie MEB, jakiejś kolejnej generacji MEB+, czy może mieszaninie rozwiązań Volkswagena i Riviana. Nowa zunifikowana platforma SSP raczej nie zadebiutuje przed przyszłą dekadą.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version