W poniedziałek, 25 kwietnia, Elon Musk i zarząd Twittera porozumieli się w sprawie wykupienia akcji medium społecznościowego. Właściciel Tesli i SpaceX przy pomocy instytucji finansujących przejmie Twittera i zdejmie go z amerykańskiej giełdy. Zapłaci za niego około 44 miliardów dolarów, czyli mniej więcej tyle, ile kosztowałoby go zbudowanie, wyposażenie i uruchomieniu 8-9 kolejnych gigafabryk (ang. gigafactory) Tesli w najbardziej rozwiniętych rejonach świata.
Elon Musk i Twitter, co warto wiedzieć
Elon Musk twierdzi, że chodzi mu przede wszystkim o ochronę i ulepszenie miejsca, w którym wszyscy mają możliwość wyrażenia swej opinii. Z naszego punktu widzenia istotne jest to, że to kolejny grzybek w barszczu, na których nadmiar Musk całkiem niedawno narzekał. W grupie firm, którymi bezpośrednio kieruje, jest już Tesla (wartość giełdowa: ponad 1 bilion dolarów), SpaceX (około 100 miliardów dolarów), The Boring Company (5,7 miliarda dolarów) i Neuralink (1 miliard dolarów). Twitter lokuje się zatem gdzieś między SpaceX i The Boring Company.
Tesla nie wydawała dotychczas pieniędzy na reklamę, ale dzięki Twitterowi uzyska bezpośredni dostęp do informacji na temat preferencji około 300 milionów ludzi na całym świecie. Co więcej: w bardzo wielu krajach Twitter uznawany jest za medium mniej masowe i bardziej elitarne niż Facebook, ponieważ chętnie korzystają z niego rządy, politycy, przedstawiciele mediów. Nawet w Polsce politycy uczą się, że może być to portal, za pomocą którego warto rozmawiać ze swoimi wyborcami.
Minusem Twittera jest duża liczba botów i semibotów siejących zamęt i propagandę. Musk zapowiada, że spróbuje z nimi walczyć. Jako ciekawostkę warto dodać, że w momencie ogłoszenia zakupu Twittera przez szefa Tesli, swoje konta błyskawicznie usunęli stamtąd Peter Rawlinson, prezes Lucid Motors, oraz Henrik Fisker, prezes Fiskera.
Profile, które warto obserwować:
- Elon Musk,
- Tesla Charging – informacje o nowych Superchargerach na całym świecie, również w Polsce (choć rzadko :),
- Sawyer Merritt – dużo informacji na temat Tesli,
- Whole Mars Catalog – jak wyżej plus filmy z FSD beta,
- Tesla_Adri – sporo obserwacji właściciela dotyczących europejskiego rynku,
- Green – haker, dużo ciekawostek na temat nowych wersji firmware’u plus nagrania wpadek Autopilota,
- Andrej Karpathy – szef działu AI Tesli, to on odpowiada za Autopilota i FSD,
- Herbert Diess – prezes koncernu Volkswagena, dużo uwag o rynku, markach koncernu, także o Tesli i jej rozwoju,
- SpaceX – rakiety, loty w Kosmos, w przyszłości lot na Marsa; druga firma Muska (w sercu – pierwsza),
- Elektrowóz – autopromocja,
- jakieś jeszcze? – prosimy o dopisanie w komentarzach.
Zdjęcie otwierające: Elon Musk mówiący „Zweryfikuję cię” (c) World of Engineering / Twitter