Na Iksie pojawił się cytat z wypowiedzi chińskiego influenzera, który jest miłośnikiem marki Nio, ale ostatnio jeździł też z FSD Tesli. Jego zdaniem marketing chińskich producentów samochodów nie tylko jest fałszywy, bo wszystkie systemy okazują się gorsze niż (Nienadzorowane) FSD, to jeszcze związany z nimi szum informacyjny spowodował poważną reakcję ze strony Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informatycznych (MIIT).
Chińczyk do chińskich firm: Oj, już przestańcie z tą propagandą
Jako redakcja Elektrowozu wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że chińskie samochody olśniewają na papierze, po czym zdarza im się rozczarowywać w rzeczywistości. W chińskim marketingu wszystkie chwyty są dozwolone, nie ma pojęcia „oszustwa”, chyba że złapiemy kogoś wprost za rękę albo on sam przestraszy się, że zniechęci klientów obietnicami niemającymi pokrycia w rzeczywistości. Najważniejszym i głównym celem jest sprzedać produkt, żeby tylko wyprzedzić innych, a jutro… jutro jest następny dzień. Efekty, jak widać, bywają różne.
Andy Lee to chiński influenzer, który, jak pisze, wierzył, że systemy firm z Państwa Środka „mogą pokonać FSD Tesli w ciągu kilku sekund”. Wtórowały mu w tym lokalne media, podobnie wypowiadali się też zresztą przedstawiciele producentów samochodów. Tymczasem nie tylko nie pokonały, lecz regularnie przegrywają z kretesem, czego sam doświadczył jeżdżąc Teslą. W dodatku przesadny marketing spowodował, że auta nie będą dostawały nowych wersji software’u, bo zablokował je chiński MIIT.
Chinese influencer Andy Lee is a NIO super fan. He posted yesterday to express his frustration with overhyped Chinese intelligent driving systems after he started to use FSD. Industry-wide false marketing spin promoted MIIT to halt further releases of their system updates until… pic.twitter.com/esxzKb1DOk
— Ray (@ray4tesla) April 22, 2025
Umiejętności (Nienadzorowanego) FSD Tesli – w Chinach mechanizm nosi nazwę „asystenta kierowcy” – sprawdził kanał PC Auto, duży portal motoryzacyjny. Okazuje się, że tak prosta przeszkoda, jak zwykłe drzewo na środku rozjazdu, wywołała problemy we wszystkich chińskich systemach. Mechanizm Huawei Aito (określany długo mianem „najlepszego na świecie”) nakazał człowiekowi przejąć kontrolę, system Li Auto gwałtownie się wyłączył, Xiaomi parło wprost na drzewo i się tam zacięło, Xpeng sprawdził refleks człowieka ;). Tesla powoli, ale poprawnie objechała przeszkodę:
PC AUTO, a known Chinese auto publication, recently reviewed intelligent driving systems from eight major brands: Huawei, BYD, XPeng, Zeekr, LI, Xiaomi, NIO and Tesla.
In 2 scenarios where a tree is in the way, FSD is the only system that successfully drove around to stay the… pic.twitter.com/eGOekjVIlF
— Ray (@ray4tesla) April 20, 2025
W trakcie zjazdu autom z Państwa Środka szło lepiej, tylko że regularnie wybierały niewłaściwy zjazd a Huawei i Xpeng po prostu się poddały. (Nienadzorowane) FSD Tesli ponownie poradziło sobie z problemem.