Polski Triggo ma pewną ciekawą funkcję: możliwość regulowania rozstawu kół na szerokość. Wygląda na to, że opcja bardzo spodobała się duńskiemu startupowi iEV Motors, który postanowił ją wdrożyć po swojemu w pojeździe o nazwie iEV Z. W iEV Z można zmieniać rozstaw kół (osi) na długość, a szerokość wynosi… ano właśnie.
iEV Z, najwęższy czterokołowiec na świecie
Triggo w konfiguracji „szerokiej” to prawdziwa mała rakieta, ma 148 centymetrów szerokości, ale rozpędza się do 90 km/h. W wariancie „wąskim” osiągnie zaledwie 35 km/h, ale ma szerokość zbliżoną do typowego skutera (86 centymetrów):
Duńczycy z iEV Motors pobili dwa ostatnie wyniki. Ich pojazd, iEV Z, ma mieć zaledwie 78 centymetrów szerokości, o 8 centymetrów mniej niż Triggo, może się więc zmieścić – co podkreślają jego twórcy – w typowych drzwiach wejściowych (80 cm). Nie jest do końca jasne, kogo miałoby interesować parkowanie w mieszkaniu, ale fakt jest faktem.
I tak jak Triggo zmienia rozstaw przednich kół na szerokość, tak iEV Z może zmienić swoją długość. W normalnej konfiguracji iEV Z ma 145 centymetrów, ale może rozciągnąć się aż do 2,35 metra (Triggo: 2,6 metra, bez możliwości zmiany). Dzięki temu w kabinie zmieścimy bagaże, możemy też usadzić z tyłu drugą osobę. Minusy? Drugi pasażer siedzi we wnęce łapiącej wiatr, bez szczególnej ochrony przed nim i deszczem.
iEV Z ma mieć silnik o mocy 1 kW i rozpędzić się do maksymalnie 45 km/h. W zależności od wersji ma oferować 100 lub 160 kilometrów zasięgu. W przeciwieństwie do Triggo, znamy jego cenę: dla pierwszych 50 nabywców ma to być 5 850 euro netto, w Polsce 32 900 złotych z VAT-em, bez kosztów dostawy. Pojazd znajduje się obecnie na etapie wczesnego prototypu, ale dostawy mają ruszyć jeszcze w tym roku.