Na trasie Giro d’Italia 2018 po raz pierwszy w historii oficjalnie pojawiają się rowery elektryczne (e-bike’i). Pięć dwuosobowych zespołów będzie ścigać się w ramach Giro E (d’Italia?) na odcinkach, którymi wcześniej przejadą kolarze na zwykłych rowerach.

E-bike w Giro d’Italia

Giro to jeden z najbardziej prestiżowych wyścigów kolarskich na świecie, który sławą i historią ustępuje właściwie tylko Tour de France. Teraz, jako pierwsza impreza tej rangi, oficjalnie dopuszcza wykorzystanie rowerów elektrycznych w ramach równoległego Giro E. Oficjalny start Giro d’Italia wyścigu zaplanowano na 4 maja 2018 roku, trasa rozpoczyna się w Jerozolimie (Izrael). Giro E 2018 ruszy na pierwszym włoskim odcinku trasy, w Katanii – 8 maja 2018 roku.

> Dlaczego ładowanie do 80 procent, a nie do 100? O co w tym chodzi? [OBJAŚNIAMY]

E-kolarze będą ruszać kilka godzin po tradycyjnych zespołach, wykorzystają rowery Pinarello Nytro. Na trasę wyjedzie pięć zespołów po 2 zawodników.

Producent podaje, że silnik elektryczny wspomaga człowieka do szybkości 25 km/h – takie są unijne ograniczenia dotyczące e-rowerów – można się jednak spodziewać, że wariant wyścigowy zostanie zmodyfikowany. Maksymalne wsparcie wynosi obecnie 400 watów, czyli 0,5 konia mechanicznego.

Pinarello Nytro wraz z pełnym wyposażeniem waży 13 kilogramów, a sama rama wraz z baterią waży 4,7 kilograma.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]