Raport za grudzień 2017 dla www.elektrowoz.pl

  • Sporządził: rednacz
  • Data: 2018-01-02/03
  • Wersja: 0.1
  • Dla: wydawca, wszyscy zainteresowani
  • Dostępność: publiczny / poufny

1. Podsumowanie

Koniec roku 2017 oznacza pięć miesięcy naszej obecności na rynku. To niesamowite, ile może się zmienić w życiu przez pięć miesięcy! Poznaliśmy mnóstwo fantastycznych ludzi – Was! – niektóre z tekstów piszemy z myślą o konkretnym odbiorcy.

Jakkolwiek dziwnie lub pompatycznie by to nie zabrzmiało, to właśnie dla Was zdecydowaliśmy się obniżyć liczbę potencjalnych reklam do 65 procent. Google twierdziło, że nie będzie to dla nas szczególnie bolesne przychodowo, ale grudzień 2017 pokazał nam, że jest raczej -20 niż -2 procent. 🙂

Oto nasze osiągnięcia z grudnia 2017 w telegraficznym skrócie:

  • największy, pierwszy portal w Polsce o samochodach elektrycznych (dane Alexa),
  • zaproszenie do Ministerstwa Energii,
  • mnóstwo nowych pomysłów i pierwsze realizacje w terenie.

2. Statystyki

Jesteśmy zadowoleni w wyników. Wszystko nam rośnie, czasem nawet aż za bardzo (porównaj z liczbą samochodów elektrycznych w Polsce: Ile jest samochodów elektrycznych w Polsce? Greenway podaje statystyki …)

2.1 Liczba Czytelników według Google Analytics

Jeśli w grudniu 2017 r. witryna przyciągnęła 21 380 Czytelników (uu według Google Analytics), to każdy łatwo sprawdzi, że wzrost mocno spowolnił. Oczekiwaliśmy przedziału od +40 do +60 procent miesięcznie miesiąc do miesiąca co najmniej do końca pierwszego kwartału 2018, a tymczasem tutaj zjechaliśmy do poziomu +30 procent – i to w miesiącu o 3 procent dłuższym niż listopad!

Dlaczego? Mamy wrażenie, że trochę nasyciliśmy rynek, że liczba potencjalnych zainteresowanych samochodami elektrycznymi w Polsce oscyluje w okolicy 50, maksymalnie 80 tysięcy ludzi. Nasze zasięgi oznaczają dziś penetrację na poziomie około 25 procent.

To znaczy, że musimy przestawić myślenie z „wzrost zasięgu” na „wzrost zainteresowania”, żeby ludzie chcieli wracać do nas częściej. O wzroście zainteresowania będzie świadczyć większa liczba odsłon przypadająca na użytkowników. Teraz jest to 126 / 21,4 tysiąca, czyli około 5,9 odsłony na użytkownika.

2.2 Demografia według Google Analytics

Oglądalność nam urosła, przedziały wiekowe praktycznie się nam nie zmieniły, ale znowu poniżej 20 procent spadła nam liczba Czytelniczek. Widzimy, że ta grupa po prostu dużo, dużo wolniej rośniej. Hermetyczność treści – te kilowatogodziny i niutonometry – nam nie pomagają.

Mamy na to pomysł, ale zrealizujemy go najwcześniej w połowie lutego 2017.

CEL: dojść do poziomu 30 procent na koniec I kwartału 2018.

3. Social media

2017 rok zakończyliśmy 673 osobami, które zalajkowały fanpage:

Cieszy nas ten wzrost. Wierzymy, że mógłby być znacznie większy, gdybyśmy mocno się tabloidyzowali i postawili na znacznie emocje i rozrywkę (przeciąganie liny: Model X vs Hummer). Ale czujemy, że i tak balansujemy na krawędzi, dlatego odpuszczamy sobie ten ryzykowny eksperyment. Stawiamy na wzrost organiczny.

A tak wyglądamy na tle podobnych stron, które wykorzystujemy w roli benchmarku naszej pracy (dane za ostatni tydzień):

4. Konkurencja

W listopadzie 2017 roku postanowiliśmy sprawdzać konkurencję z użyciem Similarweb.com, jednak idea upadła. Similarweb.com ma tak duże opóźnienie, że staje się nieprzydatny w momencie zamknięcia miesiąca. Dlatego wracamy do znacznie prostszego i szybszego benchmarku Alexa.com (dane sprawdzane 2 i 3.01):

  • Moto.pl – 430. miejsce w rankingu Rank in Poland,
  • Samar.pl – 4 447
  • Gramwzielone.pl – 6 196
  • SwiatOZE.pl – 22 167
  • www.elektrowoz.pl – 24 965 <——————– !!!!!!!
  • SamochodyElektryczne.org – 29 214
  • Autostuff.pl – 35 186 /projekt uśmiercony/
  • OdnawialneZrodlaEnergii.pl – 63 899
  • Moto3m.pl – 72 228
  • motopodprad.pl – /za mały ruch w Polsce, brak Rank in Poland/
  • orpa.pl – /za mały ruch w Polsce, brak Rank in Poland/
  • emobilitypoland.pl – /za mały ruch w Polsce, brak Rank in Poland/
  • AutaElektryczne.pl – /za mały ruch w Polsce, brak Rank in Poland/
  • Elektromobilnosc.com – /za mały ruch w ogóle, wypadło nawet z Global Rank/
  • Elektromobilnosc.pl – /za mały ruch w Polsce, brak Rank in Poland/
  • Cleantechnica.pl – /za mały ruch w Polsce, brak Rank in Poland/

Gdy sprawdziliśmy wyniki Rank in Poland, zamurowało nas. Przeskoczyliśmy SamochodyElektryczne.org, najstarszy portal o elektromobilności w Polsce! Na razie pewnie na 1-2 dni, ale WOW, to jest dla nas wielkie przeżycie! 🙂

5. Wyniki finansowe

5.1 Koszty

Koszty działalności we wrześniu 2017 wyniosły (kwoty netto):

  • sprzęt IT: 0 zł
  • webdevelopment: 0 zł
  • treści z kosztami autorskimi: 10 569 zł (39 zł netto za jeden kompletny artykuł)
  • social media: 2 439 zł opieka + promocja za ok. 10 zł
  • opieka IT: 900 zł (bez incydentów i poważniejszych zmian w konfiguracji)
  • łącze: 1 000 zł
  • koszty inne: 0 zł
  • SUMA: 14 918 zł

5.2 Przychody

Witryna zanotowała w grudniu 2017 następujące przychody z emisji reklam:

Niecałe 338 złotych z reklam Google AdSense. Zapikslowane zostały elementy, których nie możemy pokazywać ze względu na regulamin AdSense. Finalna wersja kwoty będzie nieco inna ze względu na algorytmy Google odcinające podejrzany ruch – ale różnica nie powinna wynieść więcej niż -10 złotych.

Po namyśle postanowiliśmy nie ujawniać przychodów z innych form działalności.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: