W 2024 roku pracy było mnóstwo, nie raportowaliśmy Wam oglądalności i przychodów. A było się czym pochwalić, bo mimo problemów z wolnym czasem trochę nam przybyło finansowo i się ustabilizowało. Połączenie reklam Google oraz współpracy z Refinery89 czasem skutkuje przeładowaniem (i spowolnieniem) witryny – staramy się tym sterować i normalizować – ale ma też swoje lepsze strony.
Elektrowoz.pl – gdzie jesteśmy
Statystyki z poprzedniego roku na życzenie, jeśli kogoś bardzo interesują. Poniżej na bieżąco, w styczniu 2025:
- witrynę elektrowoz.pl odwiedziło 277 tys. Czytelników (uu wg Google Analytics; -18,9 proc. r/r), którzy wygenerowali 0,93 miliona odsłon,
- Forum Elektrowozu odwiedziło 54 tys. Czytelników (jw., nie zliczają się do powyższych statystyk; +63,5 proc. r/r), którzy wygenerowali 0,5 miliona odsłon,
- pieniądze: Google Adsense wypracowało nam 5,07 tys. złotych, Refinery89 1,33 tys. euro, czyli po kursie wypłat uwzględniającym przewalutowanie w banku 5,51 tys. złotych, ogólnie 10,58 tys. złotych przychodu minus ewentualny niewłaściwy ruch, różnice kursowe itd.
Mieliśmy propozycję kampanii pewnego operatora sieci stacji ładowania, co wrzuciłoby nam dodatkowe kilka tysięcy złotych, ale zrezygnowaliśmy z niej, bo nie chcemy współpracować z firmami, które „zapominają” o płatnościach i trzeba im o nich przypominać.
Gdybyście planowali uruchomienie portalu, w 2024 roku nauczyliśmy się kilku dodatkowych ciekawostek – a wydawało nam się, że o SEO i internecie wiemy już dużo. Na przykład: wujek Google jest na tyle dobry, że gdy ma w tle kampanie reklamowe pasujące do tematyki, wyciąga za uszy pewne tematy, żeby wyemitować na nich reklamy. Mamy wrażenie, że robi testy A/B i promuje najbardziej obiecujące tematy. Kolejny raz też przekonaliśmy się, że z trzeba umieć sobie radzić z wzrostem przychodów, bo jest ryzykowny.
No i znowu okazało się, że najlepsze dziennikarsko tematy to te, które chciałoby się schować i zachować tylko dla siebie 😉
W 2024 Elektrowoz.pl odwiedziło w sumie 2,8 miliona Czytelników (uu wg GA), którzy wygenerowali w sumie 10 milionów odsłon. Pamiętam, gdy rozwijałem serwisy, które wypracowywały więcej miesięcznie, ale tu jeszcze trochę 😉