Tak dobrze żarło i zdechło 🙂 Prognoza z pierwszych dni stycznia sugerowała, że będziemy w stanie przebić 100 tysięcy Czytelników, ale później każdy kolejny tydzień trochę nam zjeżdżał, zapewne ze względu na inne ważne wydarzenia w kraju oraz sezon feriowo-urlopowowy. Efekt: 84,8 tysiąca Czytelników (uu) według Google Analytics.

Elektrowoz.pl – gdzie jesteśmy

W styczniu 2019 witrynę odwiedziło 84 794 unikalnych Użytkowników według Google Analytics (ilustracja). Wzrost nieco nam wyhamował, ale jest zauważalny zarówno od startu witryny (szara linia przerywana), jak i w perspektywie rok do roku (czerwona linia przerywana). To dobrze. Nie ma nic gorszego niż witryna, której oglądalność stoi lub spada. W tej pierwszej sytuacji ludzie zaczynają dochodzić do wniosku, że więcej już „nie można” osiągnąć, w tej drugiej zaczyna panować marazm i strach. U nas tego nie ma. 🙂

Krzepiące są dla nas wiadomości, które otrzymujemy od Czytelników. Przychodzi ich tak dużo, że nie wszystkie jesteśmy w stanie przetworzyć – ale mówią nam one, że staliśmy się dla Was ważnym źródłem informacji. Ponadto dzielicie się z nami swoimi doświadczeniami, podsuwacie tematy, sugerujecie kierunki rozwoju (np. konkurs z kartami przedpłaconymi Greenway – super pomysł!).

Inne mierniki? Alexa.com podpowiada nam, że notujemy bardzo dobre wyniki na tle całego polskiego rynku, choć trochę nam brakuje możliwości wyskalowania jej na innych serwisach. Zawsze słyszymy tylko „Ja mam lepsze wyniki w Google Analytics” i na tym rozmowa się kończy. Niech i tak będzie. 🙂 W tej Rank in Poland według Alexa.com jest następujący:

  • autocentrum.pl – 235,
  • moto.pl – 464,
  • elektrowoz.pl – 2 498,
  • autogaleria.pl – 2 505,
  • eskarock.pl – 2 631 (kamień milowy z grudnia 2018. Przeskoczony :).

Facebook

Na Facebooku 31 stycznia 2019 roku mieliśmy 1 599 fanów. Jako że nie wydajemy pieniędzy na promocję na tej platformie (szkoda kasy…), Facebook pozwolił nam na standardowy wzrost w wysokości 1,1 procent w tym tygodniu i 0,3 procent w minionym. Nasza ogólna obserwacja jest taka:

  • spadek (wzrost ujemny) – fanpage nudny, nieaktualny, zaniedbany,
  • 0 procent wzrostu – fanpage na krawędzi spadku,
  • 0,1-0,2 procent wzrostu – fanpage rzadko uaktualniany,
  • 0,3-0,7 procent wzrostu – fanpage całkiem aktualny, całkiem ciekawy, sztucznie ograniczony przez Facebooka,
  • 0,7-1,3 procent wzrostu – fanpage z jakimś całkiem-całkiem hitem, tj. hitem na miarę lokalnej społeczności zainteresowanej tematem,
  • 3-4 procent wzrostu – fanpage promowany,
  • 7-10 procent wzrostu – fanpage promowany o rząd wielkości mocniej,
  • 10+ procent wzrostu – fanpage z dużym hitem, który sięga poza Facebooka.

Wszystkie wzrosty podajemy zgodnie ze statystykami Facebooka, tj. „w stosunku do zeszłego tygodnia”.

Disqus, czyli komentarze

W styczniu 2019 w witrynie www.elektrowoz.pl pojawiło się 748 komentarzy. W grudniu 2018 było ich 561. Nie jest to może gigantyczna liczba, ale sprawia nam ona olbrzymią satysfakcję. Nie stosujemy żadnych zachęt do komentowania, nawet nasz motyw graficzny ma pewne problemy z wyświetlaniem ich liczby. Zresztą: mamy świadomość, że nie wszystkim chce się komentować, nie każdy Czytelnik ma też ochotę się ujawniać.

Dlatego cieszymy się z każdej wyrażonej opinii – i DZIĘKUJEMY ZA NIE! 🙂

Na marginesie: w lutym 2018 komentarzy było 98 😉

Przychody / biznes

Przychodowo nadal jesteśmy przed półmetkiem drogi do 10 tysięcy złotych miesięcznie. Wystarczyłoby już na ratę leasingową Renault Zoe, tylko brakuje nam jeszcze pieniędzy na pierwszą wpłatę w wysokości około 30 procent ceny 🙂

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]