Przychody i statystyki oglądalności Elektrowozu za marzec 2022 plus uzupełnienie za styczeń i luty 2022 prezentowane w nowej formie, rok do roku. Do tego tego oczywiście statystyki Forum Elektrowozu, komentarz dotyczący reklam, demografia naszych Czytelników i ogólny komentarz dotyczący kondycji redakcji. 

Elektrowoz.pl – gdzie jesteśmy [I kwartał 2022]

Statystyki (witryna www.elektrowoz.pl i Forum liczone są osobno z użyciem różnych kodów zliczających):

  • styczeń 2022 / witryna: 288,9 tys. Czytelników (uu według Google Analytics), -18,87 procent rok do roku (356,2 tys.), 1,03 miliona odsłon,
  • styczeń 2022 / Forum: 4,98 tys. Użytkowników, +1 058 proc. rok do roku (wtedy się uruchomiliśmy), 182,9 tys. odsłon,
  • luty 2022 / witryna: 247,2 tys. Czytelników, +3,6 procent rok do roku (238,5 tys.), 0,85 miliona odsłon,
  • luty 2022 / Forum: 4,1 tys. Użytkowników, +124,8 proc. rok do roku (1,8 tys.), 152,7 tys. odsłon,
  • marzec 2022 / witryna: 349,4 tys. Czytelników, +63,9 proc. rok do roku (213,2 tys.), 0,96 miliona odsłon (porównaj z wartością dla Forum),
  • marzec 2022 / Forum: 6,1 tys. Użytkowników, +168,3 proc. rok do roku (2,3 tys.), 145,4 tys. odsłon.

Ten kwartał był trudny. W całej historii Elektrowozu były okresy przyjemniejsze i gorsze, ten był jednym z najtrudniejszych, a dołek zaczął się właściwie w grudniu. Covid, choroby, ta przeklęta wojna nie dość, że nie nastrajały optymistycznie, to momentami tak mi dawały popalić, że robiłem bokami, żeby w witrynie były choćby cztery teksty. A zdarzało się, że były dwa. A dwa teksty to mniejsza oglądalność i mniejsze przychody. Fatalnie! Wszelkie plany dotyczące rozwoju w kolejnych kierunkach odwiesiłem na haczyk, co było zaplanowane na styczeń zaczniemy realizować w kwietniu.

Dlatego gdy pojawił się potencjalny inwestor gotowy do szybkiego działania, postanowiłem się z nim od razu spotkać. To było inspirujące, taka analiza warta dobre kilkanaście tysięcy złotych wygłoszona z dobrego serca, a jednocześnie trafiająca w sedno. Gdyby się udało, sporo by się zadziało, ale pojawił się deal-breaker, więc się nie udało. Na razie wystarczy tych rozmów, czas na pewne działania.

Plus jest taki, że ćwiczymy współpracę z nową osobą i wierzymy, że coś z tego wyjdzie. To jeden z Was, Czytelników 😉 No i udało nam się zorganizować Tour Elektrowozu, podczas którego mieliście ochotę pooglądać Hyundaia Ioniqa 5 i przy okazji spotkać się z redakcją. Infrastruktura do ładowania nie ułatwiała, a mimo tego się zobaczyliśmy. Wow! 🙂

Przychody

Jako że zwykle dzielimy się z Wami przychodami, oto one (wartości zaokrąglone, kwoty zamknięcia, przelewy zawsze się trochę różnią):

  • styczeń 2022: [zapodziałem, uzupełnię],
  • luty 2022: 7 030 zł, w tym 1 230 zł za kampanię Columbus w styczniu; zrezygnowaliśmy z wystawiania faktury za kampanię GAP, bo miała niesatysfakcjonującą dla nas skuteczność,
  • marzec 2022: 6 600 zł.

Jak gdyby mało było problemów w I kwartale, Google dokonało pewnej uciążliwej zmiany. Bloczek z pasującymi do tematu artykułami ORAZ reklamami został 1 marca zamieniony na bloczek, który prezentuje wyłącznie reklamy (ilustracja poniżej). Straciliśmy wygodne narzędzie do podsuwania Wam ciekawych treści, a przy okazji zarabiania na rzecz wyłącznie zarabiania. Oprócz tego firma mocniej obłożyła witrynę ogłoszeniami, być może żeby utrzymać dotychczasowy poziom przychodów. Irytujące. Komunikat w rodzaju „Profesjonalizuj się albo giń” 🙂

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: