Listopad był dla wspaniały miesiącem. Jeśli planujecie uruchamiać media związane z samochodami elektrycznymi – niech nas będzie jak najwięcej! – lub rozkręcać biznes w tym segmencie, to jest ostatni dzwonek. Bo lawina właśnie ruszyła. Nas w listopadzie 2019 odwiedziło, uwaga, prawie 453 tysiące Czytelników!
Elektrowoz.pl – gdzie jesteśmy
Bardzo daleko i bardzo wysoko 🙂 452 550 Czytelników (uu według Google Analytics) to już 0,45 miliona. Albo prawie 0,5 miliona. A jeśli zasięgi witryny można określać w „milionach”, to znaczy, że jest bardzo dobrze. I jest: na starcie cieszyliśmy się, gdy wpadał do nas pojedynczy Czytelnik, teraz, kiedy gościmy równocześnie 120 osób, to jest „słabo”.
Bo bywają dni, że jest ponad 300, ponad 500, a nawet ponad 800 osób w witrynie („Real-time” w Google Analytics). Oczywiście uważny obserwator dostrzeże, że spadł średni czas sesji – ale wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z zupełnie nowymi Czytelnikami, którzy wpadają do nas chwilę, wpadają z rzadka. Spodziewamy się, że ten parametr ulegnie poprawie w nadchodzących latach, gdy ustabilizuje się nasz wzrost.
Najważniejszy przekaz jest taki: ten wynik nie jest naszym sukcesem. Naprawdę. Ten wynik jest sukcesem całego rynku, bo po prostu rośnie zainteresowanie samochodami elektrycznymi, a my wzrastamy wraz z nim 🙂
Oczywiście rośnie też konkurencja, sekcję o elektromobilności uruchomił Business Insider, Autokult ma oddzielną zakładkę dla elektryków, Moto.pl zaczyna łaskawiej spoglądać na samochody inne niż spalinowe… i to dobrze! Niech tak będzie, niech wieść się niesie, niech informacje dotyczące aut elektrycznych pojawiają się wszędzie tam, gdzie są ludzie.
Tak. Ma. Być. 🙂
Jako ciekawostkę dla zainteresowanych dodam, że powyższa liczba użytkowników dała nam w listopadzie 1,549 miliona odsłon.
Disqus, czyli komentarze
W listopadzie 2019 pojawiły się na naszych stronach 3 652 komentarze, co daje średnio 22 komentarze na tekst:
Ale jakie to są komentarze! Z różnych stron barykady, ale rzetelne, rzeczowe, inteligentne, z argumentami i rozsądną dyskusją. To aż chce się czytać. Porównajcie je choćby z wypowiedziami tutaj (pierwszy z brzegu tekst, akurat w temacie):
- „elektryki są dla bogatych, nie ma zgody!”,
- „dajmy odpór”,
- spam Centrum Porsche Sopot, kkiss.net i hybryd Toyoty (o zaletach hybryd 3 komentarze na 9!).
Dziękujemy Wam za te zaangażowane dyskusje, z przyjemnością je czytamy.
Przychody, biznes, przyszłość
Nowe serwery wymusiły na nas zwiększenie wydatków, czyli nieco wzrosły koszty działalności. Ale z listopada jesteśmy bardzo zadowoleni. Przychód z reklam wyniósł prawie 12 tysięcy złotych, co oznacza, że osiągnęliśmy zakładany cel i możemy reinwestować pieniądze w kolejne inicjatywy.
Niewykluczone, że w grudniu się to i owo zadzieje. 😉