Listopad i grudzień 2022 był dla nas interesującym, całkiem twórczym okresem. Podjęliśmy wtedy decyzję o zamknięciu konta na Patronite, otrzymaliśmy szereg dobrych wskazówek i rad dotyczących rozwoju, przymierzyliśmy się do zmiany strategii, złożyliśmy lub otrzymaliśmy kilka ciekawych propozycji. Oto nasza oglądalność i przychody w tym okresie.

Elektrowoz.pl – gdzie byliśmy, gdzie jesteśmy, gdzie zmierzamy

Zacznijmy od statystyk i, przewrotnie, przychodów:

  • listopad 2022: 0,205 miliona Czytelników (uu według Google Analytics), 0,668 miliona odsłon, 5,57 tys. zł z reklam AdSense + 6,7 dolara z YouTube (poniżej progu wypłat) + 282 zł z Patronite [wartość przelewu]. Generalnie taki se miesiąc.
  • grudzień 2022: 187,7 tys. Czytelników [uwaga na zmianę skali, porównaj z wartością powyżej], 0,62 miliona odsłon, 4,35 tys. zł z reklam AdSense + 6,2 dolara z YouTube (poniżej progu wypłat) + 824 zł ~180 zł? z Patronite [aktualizacja: Wydawca podał sumaryczną kwotę przelewów]. Generalnie miesiąc taki, że wydatki pochłonęły wszystko i przy rozliczeniu rocznym chyba jeszcze trzeba będzie coś dołożyć z drobnych zapasów 🙂

Powyższe kwoty zawierają przychody z Forum, powyższe statystyki dotyczące oglądalności nie zawierają Forum, ponieważ jest tam zapięty inny kod liczący oglądalność. Z początkiem lutego 2023 roku planujemy przejście na kody Universal Analytics na wszystkich podstronach, ponieważ dotychczasowe mechanizmy zliczające zostają wycofane z użytku. Nie wiemy jeszcze, czy będziemy zliczać łącznie portal i Forum, musimy się zastanowić.

Patronite

Zdecydowaliśmy się na zamknięcie konta na Patronite. Raz, że nie byliśmy w stanie dotrzymać zawartych tam obietnic (niespodziewane ograniczenia technologiczne, zmiana strategii), dwa, że szykują nam się pewne zmiany właścicielskie, trzy, że presja wynikająca z kilkuset złotych wpłat okazała się dla nas niekomfortowa, szczególnie wobec spadających przychodów z innych źródeł. Dokładnie tak, jak się spodziewaliśmy.

Wielkość redakcji

Jak zasugerował Czytelnik, Pan Bartosz, nie powinniśmy pisać o sobie w liczbie mnogiej, ponieważ Elektrowóz jest efektem pracy jednego człowieka. Tak, prawdą jest, że dziś, na początku stycznia 2023 roku, pisze tylko jeden człowiek. Ale mówienie o Elektrowozie w liczbie pojedynczej nie przechodzi mi przez usta. Bo istnieje ktoś taki, jak Wydawca troszczący się o sprawy pieniężno-biznesowe, który nie jest tym samym, co piszący (=ŁB), o czym zresztą przekonali się nasi współpracownicy czy kontrahenci.

Ponadto każdego dnia otrzymujemy od Państwa sugestie dotyczące tematów, czy to w e-mailach, czy na Forum. Przychodzą od Czytelników, przychodzą od firm, przychodzą od aktywistów, nawet od przeciwników technologii.  Z mojego (=ŁB) punktu widzenia to odpowiednik kolegium redakcyjnego, ewentualnie komórki odpowiedzialnej za research. I to takiej komórki, która nie boi się przełożonego, czasem wręcz ma ochotę mu wygarnąć – rewelacja!

Niektóre z tych sugestii realizuję, nie mogę sobie ich przypisać. Szczególnie, że część z nich zawiera rozbudowane sugestie, o ilustracjach nie wspominając. Dlatego Elektrowóz to „my”, liczba mnoga, bo bez całego tego zaplecza nie miałby szansę na istnienie.

Korzystając z okazji: dziękuję!

Rozwój

Stoczyliśmy kilka rozmów, które pokazały nam, w jakim kierunku powinniśmy iść. Pojawiły się nawet sugestie, żebyśmy przyjmowali zaproszenia dotyczące wyjazdów zagranicznych, bo sami skazujemy się na wykluczenie. Bo ciągle jeszcze istnieje opportunity window, ale ono zamknie się za 1-2 lata. Jedna z rozmów zaowocowała tym nawet artykułem -> A może by TO zamknąć, żeby oni chętniej kupowali auta spalinowe? Będą co najmniej dwa plusy [felieton].

Niesamowita wiedza.

Reklama

Jeśli ktoś prowadzi kanał na YouTube czy Instagramie, testuje elektryki, prowadzi webinary z OZE, specjalnie dla niego założyliśmy forum. Zapraszamy do korzystania -> YouTube, webinar, artykuł – reklamuj się TUTAJ. Opportunity window potrwa jeszcze maksymalnie 1-2 lata, warto korzystać. Wkrótce rynek się zmieni, najwięksi zrestartują swoje projekty, będzie pozamiatane.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 1]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: