Jak może widzieliście, od marca nie przyjmujemy zamówień na kampanie sponsorskie realizowane na wszystkich odsłonach. Dawały one całkiem ciekawe wyniki, ale od pewnego czasu Google zaczęło w to miejsce wciskać swoje reklamy, co zmniejszyło skuteczność naszych własnych akcji. A teraz mamy kolejną obserwację.

Tekst dotyczy działań reklamowych w witrynie www.elektrowoz.pl. Nie będzie ciekawy dla osób zainteresowanych bezpośrednio samochodami elektrycznymi.

Mini Electric jako przykład, że liczy się treść

Po pytaniu od firmy Salestube postanowiliśmy, że odpalimy na pewien czas kampanię reklamową jazd testowych Mini Electric. Przestrzeń udostępniliśmy nieodpłatnie, bo wiemy, że jest wśród Was jakieś zainteresowanie tym modelem. Nie są to gigantyczne wolumeny, ale istnieje pewna grupa osób, która chce mieć dokładnie takiego zgrabnego elektrycznego mieszczucha – czemu się wcale nie dziwię 🙂 To był ten banner (strzałka):

Oto statystyki bannera do momentu zdjęcia:

  • 6 dni emisji,
  • 90 przeklików, w tym jeden mój (testowy),
  • 84 przekliki odłożone w systemie Salestube,
  • 0 osób zapisanych na jazdy.

Ale teraz najważniejsza ciekawostka: jako że przegapiliśmy test zasięgu wykonany przez Nylanda, postanowiliśmy do niego wrócić. Tekst wyszedł o 12.50, był i jest w nim URL umożliwiający zapisanie się na jazdy testowe, o 12.52 zdjęliśmy kampanię. Czyli od 12.52 (~90 kliknięć) mierzyliśmy kliknięcia wyłącznie w artykule.

Efekt? Teraz, o 16.24, przeklików jest 117. W około 3,5 godziny udało nam się wygenerować dodatkowe 27 kliknięć, czyli prawie tyle, ile było najlepszego dnia (sobota, 16 października), 30 procent tego, co zgromadziliśmy w 6 dni! Nie wiem jeszcze, jak będzie z jazdami testowymi samochodami, ale to pokazuje, dlaczego firmy wolą artykuły sponsorowane od zwykłych kampanii. Artykuły sponsorowane po prostu działają lepiej, nawet te oznaczone mogą być uznawane za treści redakcyjne.

Pewnie zauważyliście, że od pewnego czasu kierujemy Was z artykułów do konfiguratorów. Nikt nam za to nie płaci, po prostu chcemy ułatwić Wam zapoznanie się z opisywanymi przez nas samochodami elektrycznymi. Teraz… teraz zastanawiamy się nad kolejnym krokiem. Z całej Polski mamy zapytania o możliwość współpracy, a my nie do końca wiemy, jak pomóc salonom w regionach.

Waszym zdaniem powinniśmy uruchomić w witrynie moduł Zapisz się na jazdę próbną i rozdzielać napływające kontakty podług regionów? Mamy pomysł na komercjalizację tego, początkowo odbywałoby się to za darmo, w celu ułatwienia ludziom kontaktu z elektrykami. Ktoś czyta test i pyk, zapisuje się na jazdę próbną, żeby na żywo zapoznać się z autem.

Co myślicie?

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: