Kwiecień 2020 był dla nas miesiącem wielu bardzo dobrych słów skierowanych wprost do nas.
Ktoś zadeklarował, że odda nam swoje Renault Zoe, żeby „redakcja miała elektryka do dyspozycji”, bo on „i tak kupił Model 3”. Mieliśmy tylko ponieść koszty transportu z jednego z europejskich krajów. Ktoś, kto nas nie zna, kto nigdy nie widział nas na oczy, chciał nam dać swój samochód. WOW.
Ktoś obiecał, że jeśli będziemy kupować Kię e-Niro 64 kWh, to on (=Czytelnik) jest gotowy wziąć na siebie dodatkowe obciążenie związane z ratą leasingową Tesli Model 3, żeby redakcja jednak jeździła Teslą. WOW.
Ktoś (a nawet kilku Ktosiów 😉 ) poprosił nas o numer konta bankowego lub był zły za brak konta Patreon/Patronite, bo „chciałby nam wpłacać pewną kwotę co miesiąc”. WOW.
Ktoś chciał zainwestować w Elektrowóz. Ktoś chciał zainwestować w Elektrowóz. Ktoś chciał zainwestować w Elektrowóz (już w maju). Trzy razy WOW!
Darowizny/patronaty
Spis treści
Drodzy Czytelnicy, dziękujemy za dobre chęci. Postanowiliśmy: nie przyjmujemy darowizn. Nauczono nas, że pieniądze można brać wyłącznie za produkt. Gdy będzie, na pewno go wycenimy. Wtedy będziecie mogli zapłacić i otrzymać COŚ. Pieniędzy za nic nie bierzemy.
Może nam się odmieni, gdy zbankrutujemy raz czy dwa, gdy głód zajrzy nam w oczy 🙂 Do tego jeszcze nie doszło, dlatego jeśli chcecie wesprzeć wartościowego twórcę, polecamy Bjorna Nylanda. Często korzystamy z jego filmów, cenimy go.
Inwestycje
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy mieliśmy pytania od trzech grup zainteresowanych zainwestowaniem w nas. Pierwsza, najbardziej uczciwa odpowiedź brzmi: nie warto inwestować w media. Media jakościowe się nie opłacają, media zasięgowe wymagają dużych kosztów i mają długi czas zwrotu z inwestycji. Cała reszta to bezwartościowe tabloidy. Skończyły się czasy, gdy działalność wydawnicza szybko dawała władzę i gigantyczne pieniądze.
Dziś www.elektrowoz.pl nie jest gotowy na przyjęcie inwestorów, bo jego wartość to maksymalnie 70 tysięcy złotych (18x średni przychód z ostatnich miesięcy), czyli tyle, co przeciętny stragan z pietruszką 🙂 Wolelibyśmy nie oddawać 50 procent udziałów za 35 tysięcy złotych, bo widzimy, że zdarzają się piknięcia, gdy jeden miesiąc jest w stanie zrobić ponad 1/3 tej kwoty.
Dlatego portal musi pozostać wolny, by wypełniać swoją misję. Choćby nawet miał zejść do podziemia za deptanie niektórym po odciskach.
Oczywiście, jeśli chcecie inwestować: mamy co najmniej dwa koncepty, wśród nich Elektrowóz Bis w wariancie mobilnym (jako apka) lub papierowym (jako pismo) rozpowszechniany w teslowym modelu. Tyle że koszty papieru i druku to setki tysięcy złotych. Pierwszy przychód pojawia się najwcześniej po trzech-czterech numerach, gdy koszty zaczynają się zbliżać do 1 miliona złotych. Do zwrotu z inwestycji jeszcze daleko.
A siedmiocyfrowe kwoty to już nie zabawa…
Jak widzicie: uczciwie zniechęcamy. 🙂 Rozwijajcie się jako grupy, stowarzyszenia, kluby użytkowników. W Chinach klub właścicieli Tesli właśnie został zaproszony do czegoś, co mediom raczej nie będzie dane. I to jest wartość.
Aktualizacja 2020/05/26, godz. 9.38: rozwinęliśmy nieco wątek 70 tysięcy złotych. Zmieniliśmy też „i” na „lub” przy wariancie mobilnym/papierowym.
Zdjęcie otwierające: rozkład geograficzny Czytelników portalu www.elektrowoz.pl w październiku 2019