Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Zaskakujący komunikat w BMW: Zaparkuj na płaskiej powierzchni, żeby zainstalować aktualizację oprogramowania

Właściciele BMW i4, którzy otrzymali możliwość pobrania zdalnej aktualizacji 11/2022.44, bywają zaskakiwani są komunikatem dotyczącym nachylenia jezdni. Otóż w samochodach zaparkowanych na zbyt stromej nawierzchni kontynuowanie procesu instalacji nie jest możliwe. Prawdopodobny powód to ułożenie pojazdu. Właściciele zachęcani są do przemieszczenia się na równy teren, wydaje się więc, że dochodzi do jakichś modyfikacji w układzie hamulcowym lub zawieszeniu.

Na górce BMW i4 nie zaktualizujesz

Bywały w historii motoryzacji takie sytuacje, w których pozostawienie auta na pochylonej nawierzchni w specyficznych przypadkach powodowało problemy. Kilkadziesiąt lat temu stojący na skosie Citroen CX z hydropneumatycznym zawieszeniem potrafił przez noc rozładować akumulator, bo „niwelował nierówność” na zmianę obniżając i podnosząc nadwozie. Przypadek BMW na pierwszy rzut oka wygląda zabawnie, ale mogą iść za nim dobre wieści.

Komunikat (źródło):

Droga jest zbyt stroma, by rozpocząć instalację. Proszę zaparkować pojazd na równym podłożu.

…sugeruje, że oprogramowanie sięga już daleko i głęboko, w tym także do hamulców. To znaczy, że komputer pokładowy może istotnie wpływać na ich charakterystykę, by na przykład zaoferować właścicielom tryb jazdy torowej znany z Tesli Model 3/Y Performance, w którym wyłączane są wszelkie systemy kontroli trakcji a hamulce działają agresywniej. Oczywiście może chodzić też o prostą korektę siły hamowania [spekulacje Elektrowozu].

W 2018 roku, gdy Tesla Model 3 stawała się masowo dostępna, pracownicy Consumer Reports zauważyli, że samochód hamuje źle i w sposób nie do końca przewidywalny. Firma Muska błyskawicznie przygotowała wtedy aktualizację software’u zawierającą nowy mechanizm kalibracji systemu ABS. Po jej zainstalowaniu Model 3 zaczął się regularnie zatrzymywać po 40,5 metra (133 stopy), co jest wynikiem odpowiadającym rezultatom innych aut.

Zdaniem redakcji najlepszym uzupełnieniem artykułu jest komentarz Pana Pawła:

Po zakończonej aktualizacji samochód prosi o zaciągniecie i zwolnienie ręcznego w celu rekalibracji – to samo miałem dwa tygodnie temu w moim BMW 3 G20 ze starszym systemem.

Możesz mu odpowiedzieć, zalajkować komentarz lub też też porozmawiać o samochodzie na Forum BMW i4.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version