Bjorn Nyland sprawdził hałas we wnętrzu Xpenga G3, chińskiego crossovera, który jeszcze w tym roku ma trafić do sprzedaży w Norwegii. Auto okazało się głośniejsze niż większość testowanych samochodów elektrycznych, gorzej od niego wypadły tylko auta segmentu A, dostawczak i starsza Tesla Model 3 Long Range AWD.

Xpeng G3 i hałas w kabinie kontra inne samochody elektryczne

Testy Bjorna Nylanda są o tyle wartościowe, że odbywają się na tym samym odcinku drogi i w podobnych warunkach, przy szybkości 80 / 100 / 120 km/h. Xpeng G3 uzyskał w tych pomiarach odpowiednio 66,1 / 68,5 / 71,5 / (średnio) 68,7 decybeli, podczas starsza wersja Tesli Model 3 Long Range AWD osiągnęła 67,8 / 70,7 / 72 / (średnio) 70,2 dB. Chiński crossover wypadł bardzo podobnie, jak Kia e-Soul na oponach letnich.

Tabela posortowana jest po wartościach średnich:

W porównaniu recenzent zwraca uwagę na rodzaj opon: zimowe są bardziej miękkie, więc z zasady będą cichsze – a testowany egzemplarz Xpenga G3 został wyposażony w opony letnie. W dodatku wariant, który ma być sprzedawany w Norwegii, zostanie wyposażony zupełnie inne opony amerykańskiej marki Cooper, co dodatkowo komplikuje sytuację.

Nie mówiąc już o tym, że nawierzchnia norweskich dróg jest głośniejsza niż gładki asfalt stosowany w wielu innych krajach europejskich, w tym także w Polsce.

Oprócz hałasu płynącego od strony kół i nawierzchni, Nyland zwrócił uwagę jeszcze na szum wiatru, którego raczej „nie słyszałby w Leafie czy e-Golfie”. Nie rozwinął wątku, ale sugeruje on, że być może pojawi się jakaś dopasowana uszczelka za 4 euro, która rozwiąże przynajmniej część problemów z szumem we wnętrzu chińskiego elektryka.

> Xpeng G3 – recenzja Bjorna Nylanda [wideo]

Pod względem ciszy w kabinie najlepiej wypadły samochody klasy premium: Audi e-tron i Mercedes EQC, przy czym ten pierwszy miał założone opony zimowe.

Całe nagranie:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: to kuszące, ale należy być ostrożnym z porównywaniem tych liczb z pomiarami głośności przygotowanymi przez inne media. Wiele zależy bowiem od opon, rodzaju nawierzchni, szybkości wiatru, a nawet od położenia decybelomierza.

> Kia CV – na bazie konceptu Imagine – z instalacją 800 V i przyspieszeniem „e-GT” dzięki Rimacowi

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: