Jakie przywileje mają samochody elektryczne w Warszawie? Czy w Warszawie warto kupić hybrydę? Czy ekologiczne auto jest doceniane przez władze Warszawy? Czy w Warszawie trzeba płacić za parking przy ładowarce? Oto odpowiedź na te pytania.

Jakie przywileje dla samochodów elektrycznych w Warszawie

Aktualizacja, rok 2018

Od lutego 2018 roku obowiązuje w Polsce Ustawa o elektromobilności, która jest nadrzędna względem wszelkich lokalnych rozporządzeń [o czym dość długo dyskutowałem z policją – patrz wideo poniżej]. Ustawa o elektromobilności pozwala właścicielom samochodów elektrycznych:

  • jeździć po buspasach,
  • parkować w strefach płatnego parkowania za darmo.

Oprócz tego od 1 lipca 2018 roku kierowcy aut elektrycznych mogą zgłosić do swoich urzędów miast/gmin w celu otrzymania nalepek „EE” dla samochodów elektrycznych. Więcej na ten temat w artykule:

> Ustawa o elektromobilności w pytaniach i odpowiedziach: darmowe parkowanie, buspasy, nalepki

A oto obiecane wideo wykonane w technologii 360 stopni:


Starsza treść:

Warszawa, stolica Polski, jest umiarkowanie przyjazna dla samochodów elektrycznych. Owszem, przez długi czas działała tutaj pierwsza w kraju ładowarka firmy Greenway, ale właściciele aut elektrycznych korzystający z ładowarek w strefach płatnego parkowania, mogą zostać zaskoczeni przez osoby kontrolujące ważność opłaty.

> RANKING: Najbezpieczniejsze samochody na świecie? Edmunds.com: 1) Tesla, 2) Volvo, 3) Honda

Jeśli bowiem ładowarka stoi w strefie płatnego parkowania, podłączenie samochodu do prądu nie zwalnia z obowiązku opłacenia czasu postoju. Ponoć przed kwietniem 2017 roku nakaz uiszczenia opłaty nie był szczególnie egzekwowany, co wyrobiło w warszawiakach przekonanie, że parkingi przy ładowarkach są darmowe.

Kontrole Straży Miejskiej były na tyle niespodziewane, że nasi Czytelnicy zaczęli dopytywać się w urzędzie miasta o to, czy nastąpiła zmiana w prawie:

Rozmowa z urzędem miasta przeprowadzona przez naszego Czytelnika (c) Adrian Małachowski

Podobną informację uzyskał od władz miasta nasz inny Czytelnik, pan Paweł Parys. Z oficjalnego pisma dowiedział się, że wprowadzenie stref darmowego parkowania dla samochodów elektrycznych „postawiłoby pod znakiem zapytania zasadność funkcjonowania strefy”:

Argument wydaje się być dość zaskakujący, ale uzasadnienie brzmi rozsądnie: dzięki pobieraniu opłaty parkingowej przy ładowarkach zwiększa się rotacja, czyli lepiej spełniają one swoją funkcję.

Nie ma więc darmowych miejsc parkingowych w strefie płatnego parkowania, jest natomiast możliwość wyrobienia sobie identyfikatora TK. Zezwala on na wjazd na ul. Krakowskie Przedmieście oraz jej okolice, które to tereny są zamknięte dla pojazdów spalinowych (z wyjątkiem motorowerów oraz transportu osobowego). Warunkiem jest świadectwo homologacji auta z informacją o emisji oraz rejestracja na terenie miasta stołecznego Warszawy.

> WARSZAWA. Przywileje dla samochodów elektrycznych OGRANICZONE

Zarząd Transportu Miejskiego w wakacje 2017 roku rozpoczął również prace przygotowawcze do uruchomienia publicznie dostępnych ładowarek na terenach parkingów P+R. Ładowanie ma być bezpłatne, ale pierwsza stacja ładowania nie zostanie uruchomiona przed 2018 rokiem.

> Elektryczna Syrena 105: baterie 10 kWh, 100 kilometrów zasięgu i około 40-45 tysięcy zł kosztów [FOTO, WIDEO]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Samochody elektryczne na Facebooku – POLUB NAS:

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.2]