Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Volkswagen w Niemczech wymienia akumulatory 12 V, żeby wytrzymały zimę i… aktualizację do ID. Software 3.0

Wygląda na to, że aktualizacja ID. Software do wersji 3.0 w samochodach na platformie MEB to raczej czasochłonny proces. Jest na tyle długotrwały, że Volkswagen zapowiada darmową wymianę akumulatorów 12 V (!) jako przygotowanie do wgrania nowej wersji oprogramowania w samochodach, które trafiły na rynek przed kwietniem 2022 roku. Pojemniejsze akumulatory mają być też praktyczniejsze zimą.

Aktualizacja do ID. Software 3.0

Wymianę akumulatorów oficjalnie potwierdził Thomas Ulbrich, członek zarządu koncernu Volkswagena, który został zapytany o dostępność ID. Software 3.0. Update ma być wgrywane przez internet (OTA), dlatego Volkswagen zaprosi właścicieli starszych aut na platformie MEB do salonów, żeby za darmo zamontować im mocniejszy (pojemniejszy?) akumulator 12 V. Pomoże on w aktualizacji, powinien też przełożyć na wyższy komfort eksploatacji samochodu w miesiącach zimowych, stwierdził Ulbrich (od okolic 12:10):

Czytajmy: update do ID. Software 3.0 jest procesem na tyle czasochłonnym, że może powodować rozładowanie akumulatora 12 V, co mogłoby mieć katastrofalne skutki w trakcie instalacji oprogramowania. Przy okazji wymiana na pojemniejszy model powinna rozwiązać problemy, które pojawiały się u właścicieli VW ID. w trakcie dużych mrozów (więcej na Forum VW ID.3).

Przedstawiciel kanału Nextmove dowiedział się też przy okazji, że nowe ID. Software 3.0 zacznie trafiać do posiadaczy Volkswagenów ID. w kwietniu-maju 2022 roku. Dostępność oprogramowania będzie zależeć m.in. od kraju zamieszkania właściciela. Skądinąd wiemy też, że pozostałe marki, które posiadają samochody na platformie MEB (Audi, Skoda), otrzymają aktualizacje z co najmniej 3-6-miesięcznym opóźnieniem. Nowe samochody tych producentów powinny mieć ID. Software 3.0 zainstalowane fabrycznie.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: drobne kłopoty z akumulatorami to właściwie standard w pierwszych generacjach elektryków. Powód zawsze jest podobny: auta elektryczne pozwalają na dostęp do samochodu z aplikacji mobilnej, nierzadko potrafią też pobrać i zainstalować nowe wersje software’u. Proces ten zawsze odbywa się przy zasilaniu komputera auta z akumulatora 12 V. Teoretycznie mały akumulator powinien być wspierany (doładowywany) przez dużą baterię trakcyjną, w praktyce bywa z tym różnie. Wystarczy, że bateria jest zbyt mocno rozładowana lub aktualizacja dotyczy głównej baterii, by doładowywanie zostało przerwane.

Lokalizacja akumulatora 12 V pod maską VW ID.3

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 1]
Exit mobile version