Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Volkswagen przerywa produkcję ID. Buzza. „Problemy jakościowe” z bateriami

Kilka niemieckich portali podało informację, że w zakładach w Hanowerze (Niemcy) doszło do przerwania produkcji VW ID. Buzza, elektrycznego minivana producenta. Chodzi o „problemy jakościowe” z bateriami pochodzącymi od „nowego dostawcy”. To o tyle istotne, że te samochód powstaje na platformie MEB i baterie tego rodzaju są też w Skodzie Enyaq iV, VW ID.4/ID.5 czy Audi Q4 e-tron.

Produkcja wstrzymana na tydzień. Na razie

„Nowy dostawca” ma oznaczać, że w tej chwili problem dotyczy tylko ID. Buzza a nie pozostałych aut z tą samą baterią 82 (77) kWh na platformie MEB. Te ogniwa dopiero w przyszłości miały trafić do innych modeli, w tym szczególnie do Volkswagenów ID.3, ID.4, ID.5. Nieoficjalnie wiadomo, że auta na MEB powstawały w oparciu o ogniwa LG Energy Solution. Volkswagen dogadywał się też z CATL i SK On, lecz nigdy nie chwalił się szczegółowo, jakie konkretnie ogniwa stosuje w jakim modelu.

Jak dowiedział się Hannoversche Allhemeine Zeitung, „niektóre moduły nie są w stanie zapewnić wymaganej wydajności”, co prawdopodobnie oznacza przegrzewanie się lub duże rozchwianie napięć między poszczególnymi ogniwami. W efekcie spada napięcie na module, a mniejsze napięcie to słabszy zasięg samochodu oraz – w perspektywie długoterminowej – szybsza degradacja baterii.

Volkswagen potwierdził, że problem został wykryty na etapie kontroli jakości dostawcy, nie podał żadnych dodatkowych szczegółów. Z fabryki wyjechało dotychczas około 500 egzemplarzy ID. Buzza, nie zostały jeszcze dostarczone nabywcom. Volkswagen Samochody Dostawcze współpracuje z producentem ogniw nad rozwiązaniem problemu. Plany produkcyjne na ten rok zakładały wytworzenie 15 000 ID. Buzzów Pro (osobowych) i Cargo, w przyszłości z zakładów w Hanowerze ma wyjeżdżać do 130 000 aut rocznie.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: kilka dni temu mieliśmy przyjemność testowania VW ID.5 i jego pojemność baterii też była zaskakująco niska. Następny materiał będzie właśnie na ten temat.

Aktualizacja 2022/06/25, godz. 21.04: ta „zaskakująco niska” pojemność baterii nie była aż tak niska, jak u Nylanda (65 kWh). Najlepsze było to, że mimo mniejszej pojemności użytecznej, VW ID.5 (2022) oferuje większy zasięg niż VW ID.4 (2021).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]
Exit mobile version