Od środy, 23 czerwca, trwała awaria na styku operatora GSM i serwerów Volkswagena, która unieruchomiła aplikację mobilną co najmniej dla Volkswagenów ID.3 i Skód Enyaq iV. Komunikację udało się przywrócić na kilkanaście minut w sobotę (26.06), ale problem rozwiązano dopiero w poniedziałek, 28 czerwca. Wątek na ten temat pojawił się na Forum Samochody Elektryczne.
„Usługi eSIM są niedostępne” w aplikacji
Po raz pierwszy o problemie napisał Famkot, który poskarżył się w czwartek, 24 czerwca, że od dwóch dni ma błąd „usługi eSIM są niedostępne„, a samochód pokazuje łączność 3G (normalnie: 4G). Czytelnik Consigliero zauważył, że łączność z ID.3 wróciła na chwilę w sobotę, 26 czerwca. Inny nasz Czytelnik poskarżył nam się w poniedziałek, że ostatnią informację od Skody Enyaq iV odebrał właśnie w sobotę.
Okazało się, że jest to awaria u jednego z operatorów-dostawców współpracujących z Vodafone na polskim rynku. Głównym partnerem Vodafone od 2013 roku jest Plus (Polkomtel), swego czasu spekulowano nawet, że międzynarodowy koncern przejmie lokalnego operatora – ale ostatecznie do tego nie doszło. W każdym razie problem miał trwać od 23 do 28 czerwca (środa-poniedziałek). Pan Szymon, właściciel Skody Enyaq iV dowiedział się, że dotyczył on wszystkich marek koncernu Volkswagena i że operator nie poinformował producenta.
Informacja z Forum dotarła do nas dopiero w niedzielne popołudnie, a moglibyśmy temat podnieść szybciej i być może udałoby się rozwiązać problem jeszcze przed weekendem. Dlatego w sytuacjach „coś nie działa od doby” zapraszamy do szybkiego kontaktu z redakcją:
- najlepiej zacząć od założenia wątku na Forum Samochody Elektryczne, żeby potwierdzić, że problem dotyczy większej liczby osób,
- redakcję najszybciej powiadomicie mailem na elektrowoz.pl@gmail.com ,
- jeśli nie ma reakcji, podbijajcie na Forum -> Łukasz Bigo ,
- a jeśli nadal nie ma reakcji: WhatsApp / telefon -> +48883150680 [preferowany komunikator, nie zawsze możemy odebrać].