Na stronach Volkswagena pojawiły się ceny pakietów oprogramowania, które włączają określone funkcje samochodów z linii Volkswagen ID, o ile nie kupiliśmy ich wraz z autem. Jeśli tylko nasz pojazd wyposażony jest w odpowiedni sprzęt, możemy go ulepszyć opłacając nowe funkcje miesięcznie, rocznie lub też „na zawsze”. Z tym zastrzeżeniem, że to my je kupujemy, więc nie jest powiedziane, że następny właściciel otrzyma je wraz z autem – może się okazać, że będzie musiał nabyć je ponownie.
Kup samochód i płać abonamenty, żeby producent nie zbiedniał
Kwoty zaprezentowane na stronie Upgrades do twojego ID. są następujące (źródło):
- Nawigacja – 115 złotych miesięcznie LUB 1 090 złotych rocznie LUB 3 650 złotych bez ograniczeń czasowych; dla funkcji „na żywo” wymagany jest osobny pakiet,
- Regulacja świateł drogowych Light Assist – 22 złote miesięcznie LUB 219 złotych rocznie LUB 890 złotych bez ograniczeń czasowych,
- Układ klimatyzacji Air Care Climatronic – 34 złote miesięcznie LUB 339 złotych rocznie LUB 1 390 złotych bez ograniczeń czasowych,
- Wielobarwne oświetlenie nastrojowe (ambientowe) – 7 złotych miesięcznie LUB 70 złotych rocznie LUB 279 złotych bez ograniczeń czasowych,
- Performance Upgrade – 91,9 złotego miesięcznie LUB 919 złotych rocznie LUB 3 650 złotych bez ograniczeń czasowych,
- Pakiet komfortowy – 219 złotych miesięcznie LUB 2 190 złotych rocznie LUB 8 750 złotych bez ograniczeń czasowych,
- Pakiet ADAS IQ.Drive – 7 050 złotych bez ograniczeń czasowych.
Pakiet aktualizacji można kupić do VW ID.3, ID.4 lub ID.5, o ile tylko samochód dysponuje ID. Software w wersji co najmniej 3.0 i da się go zaktualizować do ID. Software w wersji co najmniej 3.2.1, żeby nie odciąć się od innych funkcji w przyszłości. Oprogramowanie można nabyć w sklepie dostępnym w systemie multimedialnym samochodu (In-Car Shop) lub też w witrynie We Connect. Po instalacji konieczne jest zrestartowanie auta. Przed zakupem możliwe jest bezpłatne testowanie wybranej funkcji przez miesiąc. Pakiety nie przedłużają się automatycznie.
Nawigacja wyznacza trasy z postojami na ładowanie, a jeśli kupiliśmy osobno pakiet Connect Plus, to dostaniemy też informacje o ruchu drogowym i aktualizacje map. Light Assist to asystent świateł drogowych, który wyłącza je, gdy wykryje przed nami pojazd. Opcja nie ma związku ze światłami matrycowymi, które zawsze powinny działać tak, jak je zaprojektowano. Air Care Climatronic to dwustrefowa klimatyzacja z zaprogramowanymi wcześniej schematami działania (np. świeże powietrze, szybkie chłodzenie itd.).
Performance upgrade (tylko nowy VW ID.3) daje wyższą moc auta; w Cuprach funkcja nosi nazwę e-Boost.
Pakiet komfortowy (A) i Pakiet IQ.Drive (B) oferowane są wyłącznie dla VW ID.7 i wymagają co najmniej ID. Software 5.0. W ich skład wchodzi między innymi A/ nawigacja, trzystrefowa klimatyzacja, ogrzewanie kierownicy, przedniej szyby, indukcyjnej ładowarki telefonu oraz B/ widok 360 stopni, asystent parkowania z zapamiętaniem trasy do miejsca parkingowego, autopilot Travel Assist oraz przygotowanie do zdalnego parkowania.
Nota od redakcji Elektrowozu: mamy wrażenie, że trudno o lepszego promotora i sprzedawcę Tesli niż Volkswagen… Ale przynajmniej wiemy, dlaczego nawet bazowe warianty elektryków z linii ID. są tak drogie – bo jest w nich sprzęt montowany „na zapas”.