Euro NCAP opublikował nagranie, test zderzeniowy Lucida Air. Samochód wypadł nieco słabiej niż Tesla Model S Plaid czy Mercedes EQE, ale nadal lokuje się w ścisłej czołówce, gdy chodzi o gwarantowany poziom bezpieczeństwa. Testy zderzeniowe Lucida Air mają jeszcze jedno ważne przesłanie: skoro producent aktywnie zajmuje się homologacją modelu na naszym kontynencie, to dostawy Lucida Air powinny wystartować w Europie nie później niż w przyszłym roku.
Lucid Air w Euro NCAP
Zacznijmy od nagrania:
Osoby o słabszych nerwach nie powinny oglądać części poświęconej pieszym i rowerzystom. Samochód uderza w pieszego po skręcie w lewo, nie udaje mu się też wyhamować przed rowerzystą, co wpłynęło na spore obniżenie ocen w tej kategorii (78 procent).
Ku naszemu lekkiemu zaskoczeniu Lucid Air nie posiada z przodu wyłącznika poduszki powietrznej. Kto zatem chciałby wybrać się na przejażdżkę z bardzo małym dzieckiem, musi ulokować je z tyłu. Większe dzieci mogą siedzieć w fotelikach z przodu, ale tylko pod warunkiem, że będą patrzyły w kierunku jazdy a ich foteliki zostaną zamocowane pasem (brak Isofiksa w pierwszym rzędzie).
Publikacja testów zderzeniowych oznacza, że producent planuje rozpoczęcie dostaw modelu na naszym rynku. Firma powinna mieć już kompletną dokumentację, więc pierwsze egzemplarze mogłyby być wydane nawet w tym roku (choć to mało prawdopodobne). Rezerwacje dla naszego kontynentu wystartowały w styczniu 2020 roku, niemal trzy lata temu. Samochody będą oferowane w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, na Islandii, w Monako, Norwegii, Szwecji, Szwajcarii i Zjednoczonym Królestwie.
Dostępność i ceny Lucida Air
Cena Lucida Air w Holandii dla najlepiej wyposażonego i najdroższego modelu Dream Edition P/R (P = moc, R = zasięg) startuje od 222 000 euro. W Polsce byłoby to 1 060 100 złotych. Samochód można skonfigurować TUTAJ.