Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla udostępnia innym markom Superchargery w Niemczech, Szwajcarii i Luksemburgu [aktualizacja]

Od teraz samochody marek innych niż Tesla naładujemy na wybranych Superchargerach w Niemczech, Szwajcarii i Luksemburgu. Od teraz lista krajów europejskich, w których możliwe jest skorzystanie z infrastruktury amerykańskiego operatora, liczy jedenaście trzynaście pozycji. Do niedawna było ich dziewięć – Austria, Belgia, Dania, Francja, Hiszpania, Holandia, Norwegia, Szwecja i Zjednoczone Królestwo – w bliżej nieokreślonym momencie doszedł jeszcze jeden, Finlandia.

Superchargery Tesli dostępne wszędzie tam, gdzie jest ich dużo

Tesla nie chwali się kluczem, podług którego otwiera swe Superchargery dla posiadaczy aut innych marek. Wygląda jednak na to, że udostępnia te lokalizacje, które mają wolne moce przerobowe. Na przykład w Niemczech jest ich zaskakująco niewiele, widać je raczej na południu kraju. Na terenie dawnego NRD znajdziemy tylko jedno miasto, Plauen (nr 12 na skrajnym prawym zrzucie ekranu):

Mieszkańcy Szwajcarii twierdzą, że w ich kraju również wybrano Superchargery mniej obciążone, niektóre wyłącznie ze stanowiskami V2 (2. generacji), czyli obsługujące moce do 120-150 kW. Dla aut wielu marek to aż nadto, tymczasem wszystkie nowe Tesle potrafią rozpędzić się do ponad 150 kW, czasem – do 250 kW. Co ciekawe nowe lokalizacje widać w aplikacji mobilnej, ale nie ma ich jeszcze na internetowej mapie operatora (porównaj obrazki nr 1 i 2, stan na godz. 22.19, 2022/06/16):

Aby skorzystać  z Superchargera Tesli bez Tesli, należy zainstalować aplikację mobilną operatora (Android TUTAJ, iOS TUTAJ), wybrać opcję Naładuj pojazd inny niż Tesla, znaleźć na mapie wybraną lokalizację, podłączyć wtyczkę do samochodu, wybrać stanowisko z aplikacji (np. 1A, 1B itd.) i kliknąć przycisk Rozpocznij. Należy być przygotowanym na podanie danych karty kredytowej. Jeśli chcemy kupić abonament, możemy to zrobić z poziomu aplikacji.

Aktualne stawki za ładowanie odczytamy bezpośrednio z poziomu aplikacji. Z prezentowanych teraz liczb wynika, że właściciele nie-Tesli zapłacą tyle samo lub minimalnie więcej (np. o 0,01 eurocenta więcej) niż posiadacze Tesli, którzy muszą płacić za uzupełnianie energii.

Aktualizacja 2022/06/16, godz. 23.40: dodaliśmy Danię i Finlandię do spisu.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version