W dniu premiery Superchargerów V3 pojawiły się pierwsze nagrania dokumentujące szybkość ładowania Tesli Model 3 na nowych urządzeniach. Wykorzystywana moc robi wrażenie: od 10 do około 46 procent auto utrzymuje szybkość ponad 150 kW, a ponad 100 kW utrzymywane jest do około 65 procent naładowania baterii. Cały proces uzupełniania energii Modelu 3 na Superchargerze w wersji 3. (V3) powinien być średnio o 1/3 krótszy niż na Superchargerze w wersji 2. (V2).
Tesla Supercharger V3, czyli jest moc!
Zgodnie z wykresem, który pojawił się na Facebooku, maksymalna moc ładowania wynosząca około 250 kW stosowana jest przez bardzo krótki okres, między 10 a 16 procent naładowania baterii. Jako że użyteczna pojemność baterii Modelu 3 wynosi 73-75 kWh, te 6 procent odpowiada 4,4-4,5 kWh energii, czyli nieco ponad 1 minucie ładowania (1:04 min).
Jednak w stosunku do przeciętnego samochodu elektrycznego niebędącego Teslą Model 3 mamy do czynienia z prawdziwą przepaścią. Przedział powyżej 50 kW utrzymywany jest od początku aż do około 75 procent pojemności baterii. Typowy elektryk znajduje się poniżej granicy 50 kW przez praktycznie cały proces ładowania:
Nawet Tesla Model 3 podłączona do klasycznego Superchargera V2 (moc do 120 kW) zostaje daleko w tyle za samochodem podpiętym do Superchargera V3. Czas ładowania do sensownego poziomu skraca się bowiem o 1/3. Wystarczy więc postój na szybką toaletę i rozprostowanie kości (15 minut), żeby auto uzupełniło baterię powyżej 50 procent:
To nie wszystko: jak informuje Elon Musk na Twitterze, Superchargery V3 przyspieszają ładowanie wszystkie Tesle S/3/X na całym świecie o nawet 25 procent. Włączając w to pierwszy Model S (2012). A jeśli obłożenie ładowarki jest duże, to brak dzielenia mocy na dwa słupki – tak jest w V2 – przyspieszy ładowanie nawet o 50 procent.
Niestety, nie należy się spodziewać, że nowe Superchargery V3 natychmiast zawitają do Polski. Mówi się, że będą stawiane najpierw w lokalizacjach, w których obłożenie stacji ładowania Tesli jest duże – a więc w ważnych węzłach komunikacyjnych. Docelowo jednak powinny pojawiać się na całym świecie.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: