Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla Model 3 w upale, czyli natężenie rośnie i spada po podłączeniu do ładowania [Czytelniczka]

W Europie Zachodniej panują obecnie upały osiągające nawet 40 stopni w cieniu. Redaktorka fanpage Tesla Model 3 Klub Polska podzieliła się z nami pewną intrygującą obserwacją: otóż przy tak wysokich temperaturach samochód nie chce się w garażu ładować z maksymalną mocą.

Zbyt wysoka temperatura = problem Tesli czy sieci elektroenergetycznej?

Problem wyglądał następująco: po użytkowaniu w trakcie bardzo gorącego dnia (39 stopni w cieniu) Pani Agnieszka wróciła do garażu i podłączyła samochód do ładowania. Gniazdko obsługuje do 25 amperów przy 230 V – Tesla potrafi wykorzystać maksimum, czyli 5,7-5,8 kW.

Auto sprawiało jednak wrażenie, że ma problem z ładowaniem lub dokonuje jakichś pomiarów. Samochód rozpędzał się do 16 amperów, a po chwili zwalniał do 0. Co ciekawe, licznik informujący o pozostałym czasie ładowania oscylował w okolicy 4 godzin, nawet gdy natężenie wynosiło 0 amperów.

> Jak rozpoznać, czy Tesla wykorzystuje możliwości 3-fazowego gniazdka? [ODPOWIADAMY]

Ładowanie ruszyło stabilnie dopiero po obniżeniu natężenia do 9 amperów (moc: 2,1 kW):

Następnego dnia sytuacja się powtórzyła, ale tym razem samochód rozpoczął ładowanie dopiero przy obniżeniu natężenia do 7 amperów (moc: 1,6 kW).

Zastanawialiśmy się, czy może to być kwestia dużego obciążenia sieci elektroenergetycznej i w związku z tym niestabilnego napięcia, ale na ekranie Tesli nie było widać żadnego drastycznego spadku (zmienia się od 240+ do 235 woltów). Z drugiej strony, gdy upały zelżały, samochód ładował się już z pełną mocą (natężenie 16 A, moc 3,7-3,8 kW).

Wydaje nam się zatem, że Tesla faktycznie dokonywała jakichś pomiarów stabilności napięcia w sieci albo wykorzystywała duże prądy (do 16 A) do uruchomienia klimatyzatora i schłodzenia baterii przed rozpoczęciem procesu uzupełniania energii. Nie wydaje nam się jednak, żeby był to problem wynikający z przegrzania, ponieważ nie kojarzymy podobnych zachowań przy ładowaniu z Superchargerów – a wtedy moce ładowania są dziesiątki razy wyższe.

Niestety, autorka nagrania nie przeprowadziła jeszcze pomiarów z próbą ładowania z pełną mocą.

> Gwiazdy na dachu Tesli Model 3, czyli zagadka Elona Muska dla miłośników astronomii [wideo]

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version