Na forum Reddit pojawiło się ciekawe zestawienie. Po niedawnej aktualizacji oprogramowania Tesla Model 3 Long Range AWD startuje z wyższą mocą i ładuje się szybciej niż dotychczas. Wszystko na tym samym Superchargerze v2 obsługującym moc do 150 kW.

Jak ładuje się Tesla Model 3? Szybko, coraz szybciej

Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez użytkownika Wugz, dotychczas Tesla Model 3 rozpoczynała ładowanie z mocą 60 kW i osiągała 143 kW przy 13 procent. Teraz, dzięki wykorzystaniu opcji przygotowania baterii do ładowania (On-Route Battery Warmup), start odbywa się z ponad dwa razy wyższą mocą – 125 kW – a 143 kW samochód osiąga już przy 9 procent baterii.

> Tesla Model 3 – optymalna szybkość jazdy na autostradzie? Nyland: 130 km/h przy ładowarkach 50 kW, 190 km/h przy Ionity

To nie wszystko. Maksymalna moc utrzymywana jest do 45 procent, później samochód zjeżdża do 118 kW – do niedawna maksimum na Superchargerach v2 – przy naładowaniu do 50 procent i utrzymuje tę moc do 59 procent. Od progu 59 procent moc ładowania liniowo spada. Na wykresie poniżej cały proces reprezentowany jest za pomocą żółtej linii. Warto porównać go wykresem sporządzonym na starym firmware w zeszłym roku (niebieska linia), gdy Superchargery v2 nie dysponowały jeszcze odblokowaną mocą 150 kW.

Efekt jest taki, że na zaktualizowanym Superchargerze v2 Tesla Model 3 z najnowszym firmware 2019.20.2 ładuje się w przedziale 5-80 procent o 20 procent krócej niż dotychczas. I to mimo faktu, że oprogramowanie 2019.20.2 nie zawiera żadnych adnotacji dotyczących szybkości/mocy ładowania.

To na razie tylko jeden raport, w którym ponadto zastosowano przygotowanie baterii do ładowania (On-Route Battery Warmup). Ale jeśli takich doniesień pojawi się więcej, będzie można uznać, że Tesla po raz kolejny zawalczyła o skrócenie czasu, jaki właściciele Modelu 3 spędzają przy ładowarkach. Innymi słowy: przy identycznej szybkości jazdy skróci się czas wymagany na podróż.

Niestety, choć wszystkie polskie Superchargery są już w wersji drugiej (v2), nie słychać na razie, żeby zaktualizowano w nich oprogramowanie do obsługi 145/150 kW. Więcej tutaj: aktualna mapa stacji ładowania samochodów elektrycznych Tesla. Należy także pamiętać, że Tesla Model 3 Standard Range Plus będzie ładować się dużo wolniej ze względu na mniejszą baterię – na co zwrócił uwagę Czytelnik Michał w komentarzach.

> Gwałtowny spadek zasięgu Tesli Model S 85 po aktualizacji 2019.16.2 [Electrek]

Źródło: (c) Wugz / Reddit

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]