Najnowszy software 2020.40 zaczyna trafiać do właścicieli Tesli, informuje portal Electrek. Jak dotąd w aktualizacji zauważono dwie nowe funkcje: możliwość wyboru preferowanego urządzenia Bluetooth oraz zablokowania dostępu do schowka z użyciem PIN-u. Z kolei w wersji 2020.40.1 pojawiła się umiejętność samodzielnego przejazdu przez zielone światło.

Tesla software 2020.40 – co nowego

Pierwszą nowinką jest opcja Priority Bluetooth Device, która pozwala na wybranie preferowanego urządzenia Bluetooth dla danego [profilu] kierowcy. To istotne, gdy z auta korzysta więcej niż jedna osoba i wszyscy kierowcy mają telefony sparowane z samochodem. Wybór preferowanego telefonu sprawia, że Tesla będzie najpierw usiłowała się połączyć z zaznaczonym urządzeniem, a dopiero później zacznie szukać innych smartfonów w okolicy (źródło).

Druga opcja, Glovebox PIN, umożliwia zabezpieczenie schowka z użyciem 4-cyfrowego PIN-u. Opcja dostępna jest w części Controls -> Safety and Security -> Glovebox PIN .

Opcja dotyczy tylko samochodów, w których do schowka można się dostać wyłącznie z poziomu ekranu, czyli Tesli Model 3 i Y. W Teslach Model S/X schowek otwierany jest przyciskiem znajdującym się na kokpicie.

Otwieranie schowka w Tesli Model 3/Y (c) Brian Unboxed / YouTube

W firmware 2020.40 nie ma wzmianek o żadnych większych aktualizacjach dotyczących Autopilota/FSD, ale warto dodać, że jeśli takowe zostały zaimplementowane, zwykle wychodzą na jaw w trakcie eksploatacji. Tak było choćby z wersją 2020.36:

> Tesla firmware 2020.36.10 jedzie w Polsce jak w Ameryce [wideo Bronka]. I ma znak „Ustąp pierwszeństwa”

Tesla software 2020.40.1 potwierdza napisane przed chwilą słowa

Okazuje się, że w momencie, gdy publikowaliśmy artykuł o firmware 2020.40 portal Electrek uzyskał już informacje o wersji 2020.40.1. Potwierdzają one zapisane powyżej słowa (akapit pod zdjęciem): w najnowszej wersji oprogramowania Autopilot jest w stanie samodzielnie przejechać skrzyżowanie na zielonym świetle.

Dotychczas ta sztuka była możliwa tylko w Stanach Zjednoczonych, podczas jazdy prosto i „z przewodnikiem”, czyli za poprzedzającym nas autem. Od 2020.40.1, gdy samochód dostrzeże zielone światło, może samodzielnie pokonać skrzyżowanie. Z opisu wynika bowiem, że samochód-przewodnik nie jest już wymagany (źródło).

Wcześniejsze ograniczenia pozostają w mocy, tj. Autopilot/FSD wszystkie funkcje ma tylko w Stanach Zjednoczonych i tylko podczas jazdy na wprost. Tesle nie potrafią jeszcze same skręcać, ale, jak deklaruje producent, opcja ma się pojawić z czasem.

Według danych podawanych przez portal TeslaFi, software 2020.40 pojawiło się w trzech wersjach: 2020.40, 2020.40.0.1 i 2020.40.0.4 (źródło). Jednak największa rzesza właścicieli Tesli nadal otrzymuje firmware 2020.36, głównie 2020.36.11.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]