Tesla oficjalnie nie ma żadnych zniżek, na preferencyjne traktowanie nie mogli liczyć nawet właściciele firm kupujący za jednym zamachem po kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt egzemplarzy samochodów. Ale producent znalazł sposób na udzielenie rabatów. Aby stać się właścicielem zupełnie nowej Tesli Model 3 Long Range poniżej ceny z konfiguratora, wystarczy wybrać auto „w tranzycie”.
Tesla 3 LR z rabatem na 3,7 procent
Oficjalna cena Tesli Model 3 LR z białym lakierem i czarnym wnętrzem startuje obecnie od 244 990 złotych. Jeśli jednak zdecydujemy się na auto, które zostało już wyprodukowane i płynie na statku, zapłacimy za nie 235 990 złotych (-9 000 zł, -3,67 procent, patrz TUTAJ). Z opisu wynika, że to całkowicie nowe samochody, z fabrycznymi przebiegami, które po prostu nadal znajdują się w transporcie. Rezerwujemy je, a producent ma z głowy ich sprzedaż.
Możemy przebierać w lakierach i felgach, możemy też wybrać jasne wnętrze. We wszystkich przypadkach auta znajdujące się w transporcie są o 9 000 złotych tańsze niż pojazdy konfigurowane samodzielnie. W dodatku te ostatnie dostarczane będą dopiero w grudniu, podczas gdy modele „w tranzycie” dotrą do nas zapewne przed końcem września 2021.
Oferowane z rabatem auta wyposażone są w baterie o pojemności całkowitej wynoszącej 77 kWh, co przekłada się na 580 jednostek WLTP zasięgu. Samochody w konfiguratorze mają już 614 jednostek WLTP zasięgu i baterie o pojemności 82 kWh. Nie jest jasne, czy auta „w tranzycie” posiadają ogniwa Li-ion LG Energy Solution (katody NCM), jest natomiast niemal pewne, że Tesle Model 3 zamawiane w konfiguratorze i dostarczane od końca roku mogą mieć mieszane konfiguracje, ponieważ akumulatory 82 kWh mogą być zestawiane zarówno na ogniwach Panasonic (katody NCA), jak też LG Energy Solution (katody NCM).
Niższej ceny nie dostaniemy ani na Model 3 SR+, ani też na wariant Performance. Egzemplarze, które znajdują się „w tranzycie” kosztują dokładnie tyle samo, ile w konfiguratorze, tj. startują od odpowiednio 199 990 i 269 990 złotych. Wśród pojazdów dostępnych w transporcie nie ma też Modeli S i X, a Modele Y nawet nie mają swojej kategorii.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: przy przeglądaniu strony „Dostępne samochody” warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną ciekawostkę. Otóż witryna stara się rozpoznawać naszą lokalizację i umieszcza w adresie URL przybliżony kod pocztowy. W przypadku redakcji www.elektrowoz.pl jest to „00-202”, co odpowiada dzielnicy Warszawa Śródmieście.