Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Taki sobie zasięg Xiaomi SU7 Ultra. Z 520 jednostek CLTC realnie 380-390 kilometrów, około 450 jedn. WLTP

Jak to w Chinach bywa, wszystko, co na papierze, lepiej sprawdzić na własną rękę. Szczególnie, gdy chodzi o zasięgi aut elektrycznych. Z pomiarów pewnego właściciela Xiaomi SU7 Ultra wynika, że auto przejeżdża na jednym ładowaniu tylko 380-390 kilometrów. To niewiele, jeśli wziąć pod uwagę pojemność baterii wynoszącą 101 (~92) kWh, ale nie tak źle, gdy porównać te wartości z innymi konkurentami z kategorii elektryków o najwyższych osiągach.

Xiaomi SU7 Ultra: zasięg na papierze i w rzeczywistości

O pomiarach wiemy dzięki relacji konta na Iksie, które prowadzone jest przez miłośnika Tesli i sceptyka, gdy chodzi o chińskie elektryki, uznajmy więc, że to najgorszy możliwy scenariusz. Otóż nabywca Xiaomi SU7 Ultra zmierzył, że samochód przejeżdża 383 kilometry do rozładowania baterii, chociaż według CLTC powinien pokonywać 520 jednostek („kilometrów”; 73,7 proc.; źródło):

Niewątpliwą zaletą modelu jest prognozowany realny zasięg widoczny na licznikach. W tym przypadku BMS uznał, że SU7 Ultra przejedzie 392 kilometry (75,4 proc. CLTC; ilustracja poniżej). Wiele chińskich aut trzyma się ściśle procedur i prezentuje wyłącznie wartości według CLTC, dlatego mniej doświadczeni dziennikarze zachodnich mediów relacjonują w zachwycie „700”, „800” czy nawet „900 kilometrów” na jednym ładowaniu. Tymczasem jednostki CLTC, choć opisywane jako „km”, potrafią się bardzo mocno różnić od prawdziwych kilometrów – wiele zależy od wersji procedury pomiarowej:

Sam wynik Xiaomi SU7 Ultra, najmocniejszego modelu w gamie, nie jest taki zły, gdy weźmiemy pod uwagę, że mówimy o samochodzie napędzanym aż trzema silnikami. Auto wykorzystuje baterię CATL Qilin o pojemności 101 (~92) kWh, w wersji Max z jednym silnikiem przy tylnych kołach powinna ona wystarczyć do pokonania 800 jednostek CLTC – przynajmniej tyle deklaruje producent (ilustracja poniżej). Z pomiarów dla SU7 Ultra łatwo przeliczymy, że byłoby to 589 kilometrów zasięgu realnego w chińskich warunkach (wolniejsza jazda, więcej miast):

Te 520 jednostek CLTC Xiaomi SU7 Ultra powinno dawać około 490 jednostek WLTP. Wobec powyższych pomiarów posiadacza i szacunków BMS-a wyliczymy 450-460 jednostek WLTP, całkiem blisko liczby, chociaż słabiej. Dla porównania: najmocniejsze Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach o mocy 760 kW/1 034 KM przejeżdża 538-555 jednostek WLTP i 636 jednostek CLTC z baterii o pojemności 105 (97) kWh. Porsche jest więc lepiej zoptymalizowane, gdy chodzi o zużycie energii: stosunek pojemności baterii to 1:1,05 (Xiaomi vs Porsche), podczas gdy różnica w zasięgach to 1:1,22.

Zmierzony zasięg Xiaomi SU7 Ultra przełożyłby się na około 270 kilometrów przy jeździe z szybkością 120 km/h i około 210 kilometrów przy 140 km/h oraz niecałe 150 kilometrów przy 140 km/h i jeździe w przedziale 10-80 procent [wstępne szacunki redakcji Elektrowozu].

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version