Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Superchargery informują, kiedy jest najwyższe obłożenie = najwyższa stawka. Plus ciekawostki w firmware 2022.36.1

W Tesla firmware 2022.36.1 pojawiła się nowość: wykresy obłożenia stacji ładowania. Dzięki nim kierowca Tesli może szybko ocenić, czy trafi na godziny szczytu ze stawką 2,65 zł/kWh, czy może będzie mu dane zapłacić nieco mniej, na przykład 2,2 zł/kWh. Oprócz tego oprogramowanie zawiera kilka zmian, które opisywaliśmy już wcześniej, przy okazji 2022.28.x, oraz szczegółowe informacje na temat zużycia energii i drobne dodatki w aplikacji mobilnej.

Tesla software 2022.36.1 – co nowego

Poziomy ruchu na stacjach ładowania wyświetlane są w postaci słupków. Na przykład Supercharger przy Murckowskiej w Katowicach notuje lokalne maksimum między godziną 6 a 7, kolejne jest w okolicy południa, najwyższe to przedział między 16 a 23. Za ładowanie w szczycie zapłacimy 2,65 zł/kWh, w okresach mniejszego obłożenia może być taniej. Najniższe stawki powinny pojawić się między 2 a 4 w nocy.

Czas przybycia do Superchargera w aplikacji mobilnej (po lewej) i obłożenie Superchargerów na ekranie samochodu (po prawej) (c) Czytelnik, Pan Wojciech

Aplikacja mobilna wyświetla czasy dotarcia do celu (ang. ETA; patrz powyżej po lewej) i poziom naładowania/rozładowania baterii samochodu. Prezentuje też rozbudowane kontrolki multimediów powiązane z tym, co akurat odtwarza system multimedialny auta.

W ustawienia Tesli pojawiła się możliwość wyboru progu temperatury, powyżej której uruchomi się chłodzenie kabiny (30, 35 lub 40 stopni Celsjusza). Użytkownik może też wybrać, czy mechanizm ochrony przed przegrzaniem spowoduje włączenie kompresora klimatyzacji (On), czy może tylko nawiewów (No A/C, źródło). Wróciły gry wymagające kontrolera, dodatkowe urządzenie podłącza się do portu USB w schowku po stronie pasażera.

Jeśli ktoś nie otrzymał tych funkcji wcześniej, po zainstalowaniu firmware 2022.36.x zobaczy trasy alternatywne w nawigacji i szczegółowe ekrany zużycia energii z rozbiciem na okres, gdy auto jeździ (Drive) i czas, gdy stoi zaparkowane (Park). Dzięki nim dowie się, czy więcej energii zużywa Sentry Mode (Tryb Wartownika), czy może komunikacja z aplikacją mobilną:

Ekran zużycia energii w software 2022.36.1 (c) Umzz / Twitter

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version