Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Skoda Enyaq iV z aktualizacją oprogramowania do ME3. ID. Software 2.4 i 3.0 w jednym

Szeroko zakrojona akcja aktualizacji oprogramowania w Skodach Enyaq iV. Producent informuje właścicieli samochodów, że powinni oczekiwać na telefon z zaprzyjaźnionego salonu, który umówi ich na wizytę serwisową. Nowa wersja software’u nosi oznaczenie ME3, z opisu wynika, że mamy do czynienia z ID. Software 2.4 i 3.0 w jednym pakiecie. 

Nowe funkcje w oprogramowaniu ME3 Skody Enyaq iV

Komunikat o aktualizacji przypomina ten, którą otrzymywali właściciele Volkswagenów ID. Kierowcy Skód Enyaq iV muszą umówić się na całodniową wizytę w serwisie, w trakcie której do samochodu zostanie wgrany nowy software. Cały proces trwa pięć godzin (polska strona WWW mówi o 6 godzinach, zobacz TUTAJ). Podobnie było z aktualizacją do ID. Software 2.4, kiedy przy okazji zmieniano akumulatory 12 V VW ID. na nowsze i bardziej pojemne. O tej ostatniej operacji Skoda nie wspomina, być może dlatego, że software wgrywany jest ręcznie.

Na tym etapie pojawiają się różnice: kierowcy VW dowiadywali się, że ID. Software 3.0 trafi do ich aut w nadchodzącym czasie jako aktualizacja online (ang. over-the-air, OTA). Właściciele Skód z kolei, którzy dostaną oprogramowanie w wersji ME3, w zestawie będą mieli:

Czeski producent chwali się, że lepsze zarządzanie baterią przełoży się na większy realny zasięg samochodu. Zauważyliśmy podobną ciekawostkę w Volkswagenach, ale wymaga ona osobnego omówienia – wrócimy do tematu. Przy okazji ujawniono, że dotychczas sprzedało się ponad 70 000 Skód Enyaq iV, co daje modelowi 3,5 procent udziału w europejskim rynku. Elektryczna Skoda jest siódmym najchętniej wybieranym modelem w Europie, w Polsce lokuje się w TOP5 najczęściej wybieranych aut.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: dziękujemy naszym Czytelnikom, Panu Dariuszowi Chojnowskiemu i Laszlo Uollehowi, za szczegółowe informacje na temat aktualizacji. A Skodzie gratulujemy udanego modelu i rozsądnego podejścia: taniej jest zaprosić użytkownika do serwisu, by wgrać aktualizację ręcznie, niż wymieniać akumulatory 12 V w ponad 70 000 samochodach, żeby przypadkiem nie wysiadły podczas instalacji ME3.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version