Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Samochód elektryczny zimą, czyli zasięg Nissana Leafa w Norwegii i na Syberii podczas mrozów

Youtuber Bjorn Nyland zmierzył realny zasięg Nissana Leafa (2018) zimą, czyli przy ujemnych temperaturach. Wyniósł on 200 kilometrów, czyli świetnie pasuje do wyników, które uzyskiwali inni recenzenci w Kanadzie, Norwegii czy dalekiej Rosji. Elektrycznym Nissanem nie należy się więc wypuszczać w dalekie podróże po Polsce, gdy temperatura spada poniżej zera.

Spadek temperatury a zasięg realny Nissana Leafa

Realny zasięg Nissana Leafa (2018) w dobrych warunkach to 243 kilometry w trybie mieszanym. Jednak wraz ze spadkiem temperatury wynik spada. Przy jeździe z szybkością 90 km/h w temperaturze od -2 do -8 stopni Celsjusza i mokrej drodze realny zasięg samochodu wyliczono na 200 kilometrów. Na testowym dystansie 168,1 km auto zużywało średnio 17,8 kWh/100 km.

Nissan Leaf (2018) testowany przez TEVA zimą zeszłego roku w Kanadzie raportował 183 km zasięgu przy -7 stopniach Celsjusza i baterii naładowanej do 93 procent. To oznacza, że auto wyliczyło sobie 197 kilometrów zasięgu na baterii.

W bardzo rozbudowanym teście prowadzonym w Norwegii przy wyższym mrozie, ale na śniegu, samochody osiągnęły nastęujące wyniki:

  1. Opel Ampera-e – 329 kilometrów z 383 wynikających z procedury EPA (mniej o 14,1 procent),
  2. VW e-Golf – 194 kilometry z 201 (mniej o 3,5 procent),
  3. Nissan Leaf 2018 – 192 kilometry z 243 (mniej o 21 procent),
  4. Hyundai Ioniq Electric – 190 kilometrów z 200 (mniej o 5 procent),
  5. BMW i3 – 157 kilometrów ze 183 (mniej o 14,2 procent).

> Samochody elektryczne zimą: najlepszy zasięg – Opel Ampera E, najbardziej ekonomiczny – Hyundai Ioniq Electric

Na Syberii wreszcie, przy temperaturze około -30 stopni Celsjusza, ale bez śniegu na drodze, zasięg samochodu na jednym ładowaniu wyniósł około 160 kilometrów. Czyli tak duży mróz obniżył zasięg auta o około 1/3. I wartość tę należy traktować jako górną granicę spadków, bo przy normalnej zimie zasięg nie powinien spadać więcej niż o około 1/5 (20 procent).

A oto nagranie z testu Bjorna Nylanda:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 10 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version