Na Reddicie pojawił się wpis Belga, któremu udało się przeprowadzić upgrade Renault Zoe (2013) Q210 z baterii 22 kWh do 41 kWh. Kosztowało go to 3,5 tysiąca euro, czyli równowartość 14,6 tysiąca złotych.
Upgrade baterii w Renault Zoe – możliwy?
Kierowca Renault Zoe określa się mianem „jednego z niewielu szczęśliwców”, bo na taki upgrade trzeba trochę poczekać. Wymiana baterii na nowszą, o pojemności 41 kilowatogodzin kosztowała go równowartość 14,6 tysiąca złotych i trwała półtorej doby.
Jak to wygląda? Otóż zainteresowani upgrade muszą podpisać nową umowę leasingu i zaakceptować wyższe koszty, by trafić na listę oczekujących. Według informacji liczba zainteresowanych dwukrotnie przekracza liczbę dostępnych baterii.
> Ile kosztuje przejażdżka Teslą w Polsce? [ODPOWIADAMY]
Bateria nadal pozostaje w leasingu, którego koszt wzrasta o równowartość około 40 złotych. Miesięczny koszt raty leasingowej za samą baterię trakcyjną przy przebiegu 7,5 tysiąca kilometrów rocznie to 60 euro.
W Polsce – gdzie upgrade baterii na razie nie jest możliwy – jest to 309 złotych dla baterii 22 kWh i 349 złotych dla baterii 41 kWh (Z.E. 40). Ale możliwy jest też zakup auta wraz z baterią – cena Renault Zoe (2017) zaczyna się wtedy od 132 tysięcy złotych.
Warto poczytać: Our used Q210 Zoe from 2013 has been retrofitted with a ZE40 41kWh battery by Renault [Belgium]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|