Właściciel kanału Tech Forum na YouTube zauważył, że na jego Tesli Model 3 pojawiła się rdza. Dostrzegł ją w miejscu, w którym róg błotnika jest blisko nadwozia. Sugeruje to, że rdza pojawiła się w tym miejscu pozbawionym lakieru przez niezbyt dokładne spasowanie i pracę elementów konstrukcyjnych.
Granica błotnika i słupka A w Tesli Model 3
Rdza zauważona przez youtubera Tech Forum dotyczy tylko jednej (lewej) strony, gdzie błotnik dotyka nadwozia pod słupkiem A. Po drugiej (prawej) stronie przerwa między elementami wynosi około 3 milimetrów – co powinno być odległością wystarczającą, żeby blachy nie obstukiwały się wzajemnie z lakieru.
Jeden z właścicieli zauważył u siebie podobny problem w paromiesięcznej Tesli. Rdzy jeszcze nie było widać, ale już „coś zaczęło się dziać”.
Inny dostrzegł wadę w nowym samochodzie, dlatego poluzował błotnik w górnej części i lekko odsunął go od karoserii. Podał też prawdopodobną przyczynę, dla której rdza może pojawiać się tylko po lewej stronie: otóż śruby mocujące element wkręcają się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dokręcanie ich po stronie kierowcy może powodować przysuwanie błotnika do nadwozia, dokręcanie po stronie pasażera – odsuwanie w kierunku przodu auta.
W efekcie po prawej stronie samochodu przerwa jest wystarczająca, a po lewej elementy mogą się stykać i zdzierać z siebie lakier.
Całe nagranie: