Porsche zakomunikowało, że udostępnia nową aktualizację oprogramowania dla nabywców Porsche Taycan (2020). Do jej wgrania konieczna jest wizyta w serwisie, ale właściciel samochodu zyska dostęp do szeregu funkcji aktywowanych online. Będzie mógł też obniżyć maksymalną moc ładowania z 270 do 200 kW, by obniżyć degradację baterii.

Nowa aktualizacja oprogramowania w Porsche Taycan. Wgrywana w ASO, z troską o baterię

Z komunikatu prasowego wynika, że kierowcy będą sami mogli zadecydować o zmniejszeniu maksymalnej mocy ładowania do 200 kW, jeśli zechcą „zatroszczyć się o baterię”. Ma to sens z co najmniej dwóch powodów: niższe moce ładowania (3,2 C -> 2,4 C) spowalniają proces degradacji baterii – im szybciej się ładujemy, tym szybciej pozbywamy się całego dostępnego zasięgu. Drugi powód jest istotny z punktu widzenia infrastruktury, a konkretnie obciążenia przyłącza elektroenergetycznego na stacji ładowania.

Oczywiście kierowca, który zdecyduje się na zejście z maksymalnych 270 do 200 kW, zapłaci za to długością postoju przy ładowarce. Według Porsche cały proces uzupełniania energii zajmie „5-10 minut więcej” (źródło).

Porsche Taycan Cross Turismo przy stacji ładowania Ionity (c) Porsche

Inne nowości

Oprócz wpływu na moc ładowania w nowej wersji software’u pojawiła się funkcja Smartlift, dzięki której Taycan może zostać zaprogramowany do przełączania ustawień zawieszenia pneumatycznego na gorszych drogach lub podjazdach do garaży. Poprawiono również kontrolę uślizgu, dzięki czemu udało się obniżyć czas rozpędzania do 200 km/h o 0,2 sekundy, do 9,6 sekundy.

W mechanizmie planowania trasy pojawiła się opcja ustawienia minimalnego poziomu naładowania baterii, z którym samochód ma dotrzeć do celu. Auto uwzględni ją podczas doboru stacji ładowania w trakcie podróży. Aplikacja mobilna zacznie również powiadamiać kierowcę, że Taycan naładował się do takiego poziomu, który pozwala na kontynuowanie jazdy (żeby maksymalnie skrócić czas postoju).

Nawigacja zacznie wyświetlać informacje o ruchu drogowym z rozdzielczością do pasów, a osoby wykorzystujące Apple ID w systemie multimedialnym uzyskają dostęp do dodatkowych aplikacji (Apple Podcasts z wideo, Apple Music Lyrics). Pojawi się możliwość bezprzewodowej obsługi Apple CarPlay.

Funkcje płatne, „na życzenie”

Aktualizacja oprogramowania może być wgrana wyłącznie w ASO Porsche, wymaga więc umówienia wizyty serwisowej. Jej zaletą jest natomiast dostępność pewnych funkcji, Functions on Demand, które mają być wgrywane (aktywowane) online. Wśród nich wymieniono Porsche Intelligent Range Manager (Inteligentny Menedżer Zasięgu Porsche), Power Steering Plus (Wspomaganie Kierownicy Plus), Active Lane Keep Assist (Asystent Utrzymania Aktywnego Pasa Ruchu) i Porsche InnoDrive (?).

Korzystanie z nich będzie wymagało uiszczenia opłaty miesięcznej lub jednorazowego zakupu. Żadnych kwot nie podano.

Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, Porsche Taycan 4S (c) Porsche

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]