Elektrowóz chyba napsocił. Zaledwie kilka dni po tym, jak za naszym Forumowiczem opisaliśmy aplikację Bonnet i możliwość taniego ładowania na stacjach Ionity, startup zdecydował się na radykalną zmianę regulaminu. Część zmian weszła w życie z miejsca, część wejdzie zaraz. Z naszego punktu widzenia najważniejsze jest wyrzucenie Polski z listy obsługiwanych krajów.

Aplikacja Bonnet na razie nie dla Polaków, chyba że…

Najważniejsza nowość to konieczność wskazania kraju, w którym stacjonujemy. Aplikacja pyta o to od środy, 15 czerwca. W środę, 22 czerwca, wskazanie państwa stanie się obowiązkowe. Gdy je wybierzemy, otrzymamy stawki w lokalnej walucie. Na liście obsługiwanych krajów jest Zjednoczone Królestwo, Austria, Belgia, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Szwajcaria, Szwecja i Włochy. Nie ma na niej Polski.

Jak twórcy aplikacji uzasadniają tę zmianę? Otóż piszą, że chcą się skupić na wzroście w wybranych państwach. W pozostałych (czytaj: w Polsce) być może pojawią się w przyszłości. Ze świadectw naszych Czytelników wynika, że na razie wszystko działa, ale najpóźniej 22 czerwca nasi Czytelnicy staną przed trudnym wyborem. Albo wskażą jako kraj Polskę i zostaną odcięci od sieci, albo też wprowadzą aplikację w błąd wybierając np. Niemcy i złamią w ten sposób regulamin oraz narażą się na inne konsekwencje, wśród nich choćby na odcięcie aplikacji wtedy, gdy będzie najbardziej potrzebna – podczas podróży zagranicznej [spekulacje www.elektrowoz.pl].

To nie wszystko: przedpłacona ilość kilowatogodzin (Bonnet nazywa je refills, uzupełnieniami) jest ważna tylko w kraju, który wskażemy jako macierzysty. Gdy z niego wyjedziemy, będziemy rozliczać się zgodnie ze stawką płać-jak-jedziesz (ang. pay-as-you-go, PAYGO), która jest o około 40 procent niższa od stawek Ionity bez abonamentu (źródło, za wskazaniem nabrU). Dla Niemiec wynosi ona 0,41 euro/kWh, równowartość 1,92 zł/kWh.

Ionity nie dla firm

Nie najlepsze wieści płyną też ze strony Ionity. Nasi Czytelnicy otrzymują pierwsze miesięczne rozliczenia operatora. Jak się okazuje, choć firma stacjonuje w Unii Europejskiej, nie wystawia faktur do Polski. Nie obsługuje też przedsiębiorców, przynajmniej w takiej formie, jakiej moglibyśmy się spodziewać. Niezależnie od tego, jak się zarejestrujemy, przy każdym ładowaniu będziemy obsługiwani jak osoby fizyczne.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3.5]