Polestar udostępnił aktualizację dla Polestara 2. Za jednorazową opłatę w wysokości równowartości około 5 300 złotych (1 195 dolarów w Stanach Zjednoczonych) można zwiększyć moc i moment obrotowy samochodu. Aktualizacja dystrybuowana jest przez internet, z użyciem OTA. Producent obiecuje nie tylko poprawione dane techniczne modelu, lecz także lepsze przyspieszenie, bez wpływu na zasięg.
Polestar. Kolejny producent z płatną aktualizacją, która zwiększa moc
Silniki elektryczne o wiele łatwiej podkręcać niż spalinowe, bo ryzyka są dwa, oba proste do zmierzenia. Możemy silnik albo przegrzać/spalić, albo doprowadzić do rozpadnięcia się wirnika pod wpływem siły odśrodkowej. Jeśli producent ograniczył jego możliwości do poziomu, powiedzmy, 70 procent maksimum, to bez większych problemów może zaoferować nabywcom dodatkowe 5-10 procent, o ile tylko wytrzyma to falownik, system chłodzenia czy bateria.
Producenci dostrzegli w tej metodzie sposób na dodatkowy zarobek. Większą moc (Acceleration Boost) sprzedawała już Tesla, podobną usługę wprowadził do oferty Mercedes, teraz zdecydował się na nią też Polestar. Jako że tuning od zawsze był nietanią rozrywką – dotyczy to szczególnie aut wolnossących – każda z wspomnianych firm słono sobie liczy za aktualizację. Polestar uznał, że sprzeda wyższą moc i lepszy moment obrotowy za równowartość około 5 300 złotych (1 195 dolarów). Mercedes też każe sobie płacić 1 200 dolarów, ale… rocznie.
Aktualizacja dostępna jest na całym świecie, dotyczy modelu Polestar 2 Long Range Dual Motor. Nominalnie auto ma 300 kW/408 KM mocy i 660 Nm momentu obrotowego, po aktualizacji maksymalna moc to 350 kW/476 KM, moment obrotowy z kolei rośnie do 680 Nm. Producent chwali się, że po aktualizacji przyspieszenie 0-100 km/h Polestara 2 trwa 4,4 sekundy (wcześniej: 4,7 s). Oprócz tego zmieniono też mapowanie pedału „gazu”, by auto stało się dynamiczniejsze, i dodano tryb kontrolowanego startu (ang. launch control), który uruchamia się wciskając pedał przyspieszenia i hamulca jednocześnie.
Zmienione oprogramowanie nie wpływa na zasięg Polestara 2, deklaruje firma.
Samochody marki Polestar nie są jeszcze oficjalnie sprzedawane w Polsce. Mają trafić do oferty w 2023 roku. Ich serwisem zajmą [i zajmują] się wybrane salony Volvo, nie jest wszak jasne, czy auta będą sprzedawane przez polską dystrybucję Volvo, czy może będą oferowane online.
Nota od redakcji Elektrowozu: dobre wieści. Oznaczają, że kolejni producent zaczynają wchodzić z aktualizacjami OTA coraz głębiej. Dotychczas w Polestarze 2/Volvo XC40 zmiany dotyczyły głównie funkcji systemu multimedialnego (licznik energii itp.).