Bjorn Nyland opublikował na YouTube test z pudełkami po bananach, którymi sprawdził pojemność bagażnika Kia Niro EV. Okazuje się, że samochód w wersji europejskiej – a więc e-Niro – ma nieco niżej położoną podłogę, dzięki czemu uzyskuje wynik lepszy niż Leaf i e-Golf.
Bagażnik e-Niro: przestronny i pojemny
Po wyjęciu podłogi bagażnika i wyciągnięciu wszystkich znajdujących się we wnętrzu pojemników, do e-Niro udało się zmieścić aż 8 pudełek po bananach. To nie tylko najlepszy wynik w segmencie C/C-SUV, ale też konkurujący z Modelem S. Oto wyniki dla wybranych aut, które przetestował youtuber:
- VW e-Up – 4 pudełka,
- BMW i3 – 4 pudełka,
- Hyundai Kona Electric – 5 pudełek,
- VW e-Golf – 5 pudełek,
- Nissan Leaf 2013 – 5 pudełek,
- Opel Ampera-e – 5 pudełek,
- Kia Soul EV – 6 pudełek,
- Hyundai Ioniq Electric – 6 pudełek,
- Jaguar I-Pace – 6 pudełek,
- Kia e-Niro – 8 pudełek,
- Model S (po facelifcie) – 8 pudełek.
Po złożeniu oparć foteli w samochodzie zmieściły się aż 22 pudełka po bananach – czyli dokładnie tyle samo, ile w Tesli Model S po facelifcie. Oto wyniki:
- VW e-Up – 14 pudełek,
- BMW i3 – 14 pudełek,
- Hyundai Kona Electric – 16 pudełek,
- Hyundai Ioniq Electric – 16 pudełek,
- VW e-Golf – 17 pudełek,
- Nissan Leaf 2013 – 18 pudełek,
- Opel Ampera-e – 18 pudełek,
- Jaguar I-Pace – 20 pudełek,
- Kia Soul EV – 21 pudełek,
- Kia e-Niro – 22 pudełka,
- Tesla Model S po facelifcie – 22 pudełka,
- Tesla Model X (6 miejsc) – 23 pudełka.
Elektryczna Kia e-Niro błyszczy nie tylko na tle konkurencji. Wypada lepiej nawet od samochodu segmentu D-SUV, czyli Jaguara I-Pace.
> Kia e-Niro: wrażenia Fully Charged [YouTube]
Z liczb wynika jeszcze jeden ciekawy wniosek. Wygląda na to, że Kia i Hyundai inaczej zarządzają przestrzenią w obu markach. Kia Soul EV, która jest samochodem segmentu B-SUV, pozwala na ulokowanie w kabinie o 1 lub o 5 (!) pudełek więcej niż zmieści się w Konie Electric, czyli aucie z tego samego segmentu. Trudno powiedzieć, z czego dokładnie wynikają te różnice. Niewykluczone, że Hyundai stawia na większą przestrzeń w kabinie oraz mniejszą ilość materiałów wygłuszających.
Warto obejrzeć:
Ilustracje: (c) Bjorn Nyland / YouTube