Tesla udostępniła za darmo do pobrania Instrukcję użytkownika / Instrukcję obsługi pojazdu Model Y dla nowej Tesli Model Y po faceliftingu (TUTAJ). Oprócz tego Lars Moravy, wiceprezes Tesli ds. inżynierii, zdradził, że Cybertaxi wykorzystuje nową metodę nanoszenia powłoki lakierniczej na nadwozie oraz że tania Tesla – media ochrzciły ją mianem Tesla Model 2, Tesla Model Q; producent nie potwierdził żadnej z nazw – pojawi się w nadchodzących miesiącach. Jej premiera spodziewana jest latem.

Nowa Tesla Model Y, ciekawostki

Instrukcja obsługi użytkownika nowego Modelu Y zdradza między innymi, że samochód wyposażony jest w aktywną przednią maskę, która podnosi się w przypadku kolizji z pieszym przy szybkości 30-52 km/h (decydują o tym czujniki). Dowiemy się też, że przy niskich temperaturach wyłączenie trybu Sport (tylko wersja Acceleration Boost) może zwiększyć wydajność ogrzewania kabiny, bo więcej ciepła trafi na ludzi zamiast do baterii. Producent rekomenduje pozostawianie samochodu podłączonego do zasilania, gdy nie jest używany. Rozładowanie baterii do 0 procent może „spowodować uszkodzenie lub konieczność wymiany innych podzespołów”.

Tesla zastrzega, że z czasem maksymalna moc ładowania baterii może się nieznacznie zmniejszyć. Prześwit Tesli Model Y po faceliftingu wynosi 16,7 centymetra dla pojazdu nieobciążonego i 13,8 centymetra przy obciążeniu. Średnica zawracania to 12,1 metra. Akumulator 12 V jest litowo-jonowy, napięcie znamionowe pakietu baterii to 345 V. Przeglądy nadal nie są obowiązkowe, producent zaleca jednak rotację opon co 10 000 kilometrów lub gdy różnica głębokości bieżnika przekroczy 1,5 milimetra i czyszczenie i smarowanie zacisków hamulcowych co rok lub 20 000 kilometrów.

Kwestia radaru w kabinie pozostała nierozstrzygnięta:

W zależności od regionu rynku, roku dostawy i wersji oprogramowania pojazd może nie być wyposażony w radar kabinowy lub funkcja może nie działać dokładnie tak, jak opisano.

Więcej TUTAJ. Wszystkie instrukcje TUTAJ.

Tania Tesla / tanie Tesle

Tania Tesla lub tanie Tesle mają zostać zaprezentowane w przeciągu kilku miesięcy, spodziewane są latem. Jak mówi Moravy, najtrudniejsza część to sprawienie, by samochody nie były gorsze od sprzedawanych obecnie pojazdów. Wiceprezes Tesli ds. inżynierii obiecał, że „nie będą one ogromnym krokiem [jakościowym] w dół”. Nadal nie wiadomo, czy będą to okrojone warianty oferowanych dziś modeli – na przykład z materiałową tapicerką i bez matrycowych reflektorów – czy może zupełnie nowe auta, skoro będą wytwarzane na tych samych liniach produkcyjnych.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: