YouTuber Bjorn Nyland opublikował wideo, w którym podsumowuje wyniki testów zużycia energii Tesla Model X podczas jazdy z różnymi autostradowymi szybkościami. Według jego obliczeń optimum wypada przy 150 km/h, nawet po uwzględnieniu czasów ładowania.
150 km/h = optymalny stosunek czasu podróży do czasu ładowania
Nyland wykonał pomiary przy 110, 130, 150, 170 i 190 kilometrach na godzinę. Za każdym razem szacował, jakie było zużycie energii na dystansie, wliczając w to straty cieplne. Oto wartości, jakie uzyskał:
- przy 110 km/h zużywał 21,3 kWh energii na 100 kilometrów,
- przy 130 km/h zużywał 25,6 kWh/100 km,
- przy 150 km/h zużywał 31,6 kWh/100 km,
- przy 170 km/h zużywał 38 kWh/100 km,
- przy 190 km/h zużywał 46,1 kWh/100 km.
Jednak to dopiero część obliczeń. Za każdym razem starał się ładować od 10 do 70 procent pojemności baterii, co zajmuje około 30 minut i uzupełnia na Superchargerze mniej więcej 48 kWh energii.
Okazało się, że po doliczeniu czasu ładowania najwyższą średnią szybkość przejazdu – sumując czas jazdy i czas ładowania – osiągnął przy 150 km/h. Było to 93,2 km/h. Przy 130 i 170 średnie szybkości były podobne, choć minimalnie niższe i wynosiły odpowiednio 91,1 i 92,9 km/h.
Nyland wykonał też obliczenia dla ładowania od 10 do 90 procent pojemności baterii. Także w tym przypadku optymalną szybkością okazało się 150 km/h. Przy okazji zarekomendował, żeby korzystać z Superchargerów zamiast z lokalnych stacji ładowania, by wykorzystać możliwości samochodu. Jako redakcja www.elektrowoz.pl dodamy, że dla różnych tras i innych gęstości rozkładu Superchargerów optymalne szybkości mogą być inne.
Warto obejrzeć:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|