Chevrolet Volt i jego brat-bliźniak Opel Ampera to hybrydy plug-in o dużym zasięgu na jednym ładowaniu. Użytkownik, który ma do pracy kilkanaście kilometrów lub liczne stacje ładowania po drodze, może w ogóle nie korzystać z benzyny. Co się z nią dzieje? Czy stare paliwo w zbiorniku może zaszkodzić samochodowi? A co z pozostałymi ruchomymi częściami? Czy silnik spalinowy nie zatrze się, gdy zostanie uruchomiony po długim czasie?
Volt/Ampera, jazda na prądzie, stare paliwo i smarowanie
Chevrolet Volt / Opel Ampera to bardzo przemyślany model samochodu. Jeśli jego kierowca korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego i paliwo nie jest używane, samochód odlicza czas od ostatniego tankowania i ilość uzupełnionej benzyny. Stare paliwo zostanie spalone, gdy jego średni wiek przekroczy rok. Dotankowanie auta obniża średni wiek paliwa.
> Renault: baterie ze stałym elektrolitem możliwe już w 2025 roku. Renault Zoe z zasięgiem 500-800 km?
Silnik spalinowy może się również uruchomić, gdy samochód uzna, że nadszedł czas na przesmarowanie. Także wtedy, gdy bateria jest pełna, a warunki do jazdy w trybie elektrycznym – optymalne.
Opel Ampera nie jest samochodem oferowanym w Polsce. Przez pewien czas był dostępny, ale nie zdobył większej popularności – prawdopodobnie za sprawą wysokiej ceny. Nie należy mylić go z całkowicie elektrycznym Oplem Ampera E (zdjęcie poniżej).
> VW ID hatchback => VW Neo/VW ID Neo. Plus nieznane samochody z prezentacji Roadmap E [WIDEO]
Ilustracja na górze: Opel Ampera (c) M93, ilustracja na dole: Opel Ampera E (c) Opel
|REKLAMA|
|/REKLAMA|