Skarżyliście się nam na problemy z szybkim ładowaniem Renault Zoe ZE 50. Dowiedzieliśmy się w Renault, że problem został rozwiązany, choć w starszych modelach wymagana jest wizyta w serwisie. Nasi Czytelnicy potwierdzają: ładowanie Zoe prądem stałym działa już poprawnie, również na urządzeniach Ekoenergetyki.
Szybkie ładowanie DC w Renault Zoe ZE 50
W styczniu 2021 roku jeden z naszych Czytelników usłyszał, że uzupełnianie energii prądem stałym będzie przebiegało dobrze pod warunkiem, że właściciel skorzysta z „autoryzowanych ładowarek”. W Polsce były to niemal wyłącznie urządzenia GreenWay, pozostałe mogły sprawiać problemy. Z czasem okazało się, że błędy podczas korzystania z ładowarek Ekoenergetyki (operator: Orlen) były efektem szeregu drobnych niedociągnięć, m.in. ze zbyt krótkich czasów na negocjację na linii samochód-ładowarka-serwery.
Obecne Renault Zoe ZE 50 działają już poprawnie i nie powinny sprawiać kłopotów przy korzystaniu z gniazda CCS. Renault zadeklarował nam, że współpracuje z Orlenem nad przeprogramowaniem urządzeń operatora, nasi Czytelnicy potwierdzają, że faktycznie, uzupełnianie energii przebiega gładko. Kto ma starszą wersję samochodu – z pierwszych miesięcy produkcji – i ma problem z szybkim ładowaniem, powinien wymienić moduł EVC wraz z oprogramowaniem do niego. Wymiana odbywa się na gwarancji w serwisie Renault.
Oprócz tego dystrybutor poinformował nas, że zdalne sterowanie ogrzewaniem / klimatyzacją możliwe jest po aktualizacji modułu UCH, a podgląd zużycia i odzysku energii elektrycznej – po przeprogramowaniu modułu AVI w celu dostępu do funkcji „przepływ energii”. Obydwie te operacie wymagają wizyty w serwisie.